fredag 16 mars 2012

Bästa dagen av alla veckordagar!

Fredag!!..

Träningsvärken påminner mig om onsdagens givande träningsdate även idag, om inte lite mer idag än va den gjorde igår.. ;) 
Det tog emot lite att ta sig bort till gymmet idag. Hade vilodag igår efter långt jobbpass o tyckte att jag både behövde o förtjänade det. Vart inte jättepeppad men efter mycket om o men o väldigt massa opeppande tankar kom jag bort till Friskis trots allt o körde lite enkel (?! blytunga ben gör ingen löpning enkel!) kondition idag, 5km löpning, det fick räcka. Ska köra sista passet för veckan imorgon då det blir gympapass som uppvärmning innan Cirkelgymmet. 

Idag är det ju fredag så ikväll blir det bara lite fredagsmys o kvalitétid med hjärtat för helgen bjuder bara på jobb för min del. Men nästa helg, då är jag ledig o det bjuds både på utgång i Kalmar o 25års fest i Karlskrona. :) Bara att intala sig själv att man är 18 igen o kan festa som på den gamla goda tiden då helgen började på lillördan! ;) Att man orkade med både ons,tors,fre o lördagarna är för mig idag ett mysterium då det idag är tungt att köra både fredag o lördag.. Haha

Veckoresumè:
MÅN: Styrka helkropp + kondition, 20min cykel intervall backe
TIS: Kondition 30min cykel intervall backe + Cirkelfys
ONS: Styrka, armar, axlar, rygg, ben + Spinning puls/intervall
TORS: Vila!
FRE: Kondition, 5km löpning intervaller
LÖR: Medelpass gympa + Cirkelgym
SÖN: Vila!

Nästa vecka verkar det som att det kommer bli något pass mindre o fler vilodagar då tiden inte riktigt räcker till. Långa jobbdagar o lite roliga saker inplanerade utöver träning som gör att tid inte finns. Dålig ursäkt? Aa kanske det men min fritid är inte bara träning o visst jag kan infinna mig på gymmet klockan 07 i ottan men det är inte min starka sida o jag tycker det är totalt meningslöst för min del att köra ett halvdant pass som känns sådär o gör mig allmänt missnöjd o väljer helt enkelt istället att köra färre riktigt BRA, inspirerande o givande pass! :) Är även bra med lite mjukare träning ibland så att man inte går all in hela tiden. Till o med bra att lite längre uppehåll med några dagars vila, ibland! Kroppen behöver omväxling. Men all träning är ju personlig o detta är bara min träning. Tänk på det! :)

Förberedelse inför rockabilly-festen nästa månad. Har köpt en baseballjacka/tröja som invigdes till gårdagens outfit.

2 kommentarer:

  1. Sjukt snygga chinos! vart har du hittat dom? oc baseballjackan? ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! ^^ Chinosen är från VILA o jackan från Lindex barnavdelning.. ;)

      Radera