fredag 9 mars 2012

Home...

...Sweet home!

Två dagar i Karlskrona, även känd som "pinan" för många. O jag kan faktiskt hålla med, men observera, till en viss del! Det är lite väl inskränkt o det får gärna vara som det alltid har varit för förändringar är ju inget bra eller kul o den sortens karlskroniter som fick sitt första jobb på ABB/Flextronics efter studenten som fortfarande är kvar där o lever för KHK finns det många av.. Haha ;))
Där vinner Kalmar med hästlängder! Gästvänligheten är helt annorlunda här mot Karlskrona o folk är i allmänhet trevligare o öppnare o faktiskt bryr sig! Det är nog tack vare det som jag fick "hemmakänslan" efter så kort tid efter jag flyttade hit. Dock så ska jag utöka umgängeskretsen något, sakta men säkert! ;)


Annars är Karlskrona en otroligt fin liten stad som visar sig rättvis under sommartiden med fina stränder, havet runt krönet, skärgårdsbåtarna, glassiären ;) utrserveringarna mm.



Visst är det kul att komma "hem" men lika underbart är det att kunna lämna det o åka hem på riktigt! Jag är ju en kalmarit nu o jag gillar det! ^^



En otroligt kul träningsdate med kusin vitamin igår som bjöd på många skratt o dagens träningsvärksstatus? -Jag har inte den där grymma ömma känslan men är seg om fan i benen! :) Kusin vart en grymt träningskompis som vart ärlig från första början o sa ifrån direkt om inte någon övning kändes bra eller gav nånting o det uppskattas istället för att få höra dagen efter att det inte finns ett spår av träningsvärk eller trötthet. För det är ju just träningsvärken vi vill åt! :)


Fick en liten uppenbarelse i bilen hem mot Kalmar efter passet; Fy fabian vad jag tycker det är kul att träna!! (som om jag inte redan visste det?! haha) Jag blir glad enda från toppen av knoppen ut till topparnatårna!! Underbart!.. O träningsvärken? Ja men den älskar jag ju! Vem vill inte få bekräftelse att man gjort ett grymt bra träningspass?! Raise your hands!! :)



Träffade även Sessan över en lunch, pizzabuffé, o tiden gick alldeles för fort o jag åt även lite mer än vad jag egentligen orkade så vart mätt o belåten långt in på kvällen. Haha Men men, gott vart det iallafall som ni säkert förstår! O man kan bara inte ha tråkigt med denna människan alltså.. :)) O jag saknar henne massvis!! (finns faktiskt några få nackdelar med att ha flyttat från Karlskrona också men jag hoppas verkligen ni bästa, familj o vänner (ni vet precis vilka ni är) vet hur mycket jag saknar er?!)





Jag är glad idag. Är i o för sig nästan alltid glad men lite extra idag! Kanske för att det är fredag? Kanske för att hjärtat ringde när jag vart ute på morgonpromenaden o lät sådär härligt glad? Jag vet inte... Jag trivs bara bra med tillvaron o livet just nu. Jobbet går bra, träningen flyter på, är kärare än nånsin o att alla mina nära verka ha hittat sin lycka. Jag blir bara så glad! :)


O sen är det ju bara två dagar kvar tills V kommer hem! Kramkalas!! Jag kommer vara som en sån där fete boaorm som kramar o vägra släppa honom... "Välkommen hem älskling!! -squeeeeeeeeeeze!" Haha ;)






Veckoresumé:



MÅN:Styrka helkropp + 20min cykling intervall backe.



TIS: Cykling 30min intervall backe + Cirkelfys.



ONS: Löpning 5km.



TORS: Styrka mage, ben o rumpaaaa.



FRE: Styrka biceps, triceps, rygg o axlar + Grupp/medelpass.



Färdigtränad för denna veckan o redan planerat kommande veckas träning! Blir den vanliga gott o blandatmixen med styrka VS kondition, cirkelfys, spinning o gympapass. En vecka att se fram emot! :)



2 kommentarer: