måndag 19 mars 2012

Måndag!

-O absolut noll måndagsångest!

Däremot en konstig magkänsla som jag inte ha nån förklaring varför den finns där? Är väl bara att försöka vifta bort..

Tack vare mitt jobb o de oregelbundna arbetstiderna hamnar veckodagarna lite huller om buller. Måndag idag, mångas värsta dag på hela veckan. Första dagen på den heeeela nya veckan o det är så långt man kan komma från helgen. Jag känner absolut ingenting! Jo jag känner att det är dags att röra på sig efter en helg med vila o jobb. Får alltid lite träningslängtan efter vilodagar o det ser jag som nåt positivt. Då är motivationen topp! :)

Vart lätt som en plätt att stiga upp för morgonpromenaden imorse. Dock vet jag att det blir tyngre o tyngre för var dag som går i veckan då kropppen blir tröttare o tröttare efter var dags träning. Men det är precis så det ska va! :) Det är ju då det är så där barnsligt skönt när man vilar.. Lovely!!
 Blir som sagt lugna veckan denna veckan om man jämför med hur det har varit den senaste tiden. Kört styrka o kondition idag, blir ett medelpass o kondition imorgon, onsdag är jag osäker om det ens blir träning, lutar åt vila, får se vad planerna utöver träningen säger :) Torsdag blir det ett spinning puls/intervall pass o så kanske kanske kanske kanske det blir ett snabbt styrkepass med kondition som avslut på fredag innan det blir super freaky friday varning med Fia, total vila o helgen med massa festligheter o kramkalas med bästis! Det är planerna som bromsar träningen lite denna veckan men så totally worth it!.. ;)

Jag behöver nya mål. Nåt att sträva efter. Läser ofta Philip Lailanis blogg, en PT som går på LCHF för att tjajta till sig ytterligare. Jag hade också velat göra det, alltså tajta till sig liiiiite till. Ska man testa LCHF? Inget trams om att ta dressingen vid sidan av salladen (det är ju dressingen som är god ;)), bota lilla hungern med en torr selleri stjälk, hoppa smöret, utan här får man njuta av värsta steken med bea om man så vill. Här får man ju äta allt det goda! (minus mjöl, pasta, ris, potatis) Jag vet mycket väl att dieter är so not my thing (!!) men kanske värt o testa bara för en period för att se om det är så effektivt som det ryktas om? Man behöver ju inte gå riktigt all in utan man kan väl hitta sin variant, som funkar just för mig? Jag kommer tex ha svårt att låta bli potatisen då jag ÄLSKAR potatis men man kan väl bara dra ner på det? Det är ju lätt o man behöver ju inte äta kolhydrater varje dag? Kanske är på tiden att jag ställer mig på "den helvetiska" vågen o får en siffra i kilo? Räcker ju att jag ställer mig på den en gång så är det klart, behöver ju inte väga mig varje dag som jag annars tidigare gjort när jag väl ställt mig på den? (Blir besatt kallas det) Viktigaste är ju trots allt siffran i centimeter, inte kilo. Dags att anteckna mina mått? Ska vi testa LCHF? Någon som är med mig?! Är ju lättare om man har någon att kämpa med! All support uppskattas! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar