lördag 4 september 2010

Utmaning No #1, Fyllechaffis o Systembolaget!

Överskriften beskriver min vecka ganska bra tycker jag :)
Vecka 35, Utmaning No #1 startskott gick i måndags o o far so good även utan någon som helst stöttning eller pepp från vännerna... ;) Är dock lite synd att mina favoriter Hanna o Lisen har tajmat min vita månad o kommit hem för stunden till Karlskrona innan dom dra vidare på nya äventyr... Det svåraste är faktiskt inte att avstå från alkoholen utan att försöka hitta på nånting exclusive alkohol en lördagkväll! O med min brist på fantasi så kommer det helt klart bli en tuff månad... :P Men jag ska försöka vara stark o faktiskt till o med kanske följa med till förfesterna men att jag bara kommer gå hem antingen när folket ska dra ut eller när dom helt enkelt börja bli för fulla o jag känner mig utanför! Haha *Håll ut Josie!* :D


I onsdags hade jag min första dag på Systembolaget (börjar dock som praktik så får vi se vart det leder till *cross my fingers BIG TIME!!*) o jag har aldrig någonsin tidigare känt mig så välkommen o glatt mottagen av en personal tidigare! Fick sitta i kassan redan första dagen så nervös va bara förnamnet! Haha Men det gick faktiskt helt ok o redan dagen efter fick jag min egna kassa :) Jag STORTRIVS o jag känner verkligen att detta är ett ställe som passar mig både när det gäller arbetsuppgifter o kollegorna, like a glove! ;) Dom får mig att känna mig som en i gänget direkt o jag har faktiskt aldrig vart med om det tidigare o jag har definitivt aldrig vart med om att få så mycket cred för mitt jobb! Grymt kul! :) O under dessa 3 dagar så inser man hur mycket slit o jobb det faktiskt är att jobba på Systembolaget o att det aldrig finns någon dötid till övers o jag bara älskar det! Dagarna flyger iväg o är det inga kunder i kö till kassan så springer man helt enkelt ut på lagret o hämtar en vagn med varor o springer runt o fyller på i hyllor, fronta o städar mm samtidigt som du möter kunderna o hjälper dom.
Jag ÄLSKAR det! :)


Så en helt vanlig dag på jobbet ser ut mer eller mindre så här:

8.00 - Då börjar man oftast om dagarna
Varorna kommer så det är fullt ös med att fylla på ute i butiken så det är mycket tunga lyft, springa runt i butiken bland hyllorna o på lagret så motionen är awesome! Gillar skarpt att få röra på mig på jobbet!
9.30 - Morgonfika med frukost! *LYX!* o ibland med ett litet morgonmöte
10.00 - Öppnar butiken för dagen
- En hel timmes lunch! *LYX!*
- 15min eftermiddagsfika *LYX!*
- 5min pauseSen under hela dagens gång så pendlar man mellan att sitta i kassan o springa på golvet för att plocka varor o möta kunderna

Jag trivs! :)
Så nu håller jag både tummar o tår på att jag förhoppningsvis kan få den där lilla tjänsten som jag vet är ledig nu så jag kör på som jag gjort denna veckan o gör mitt absolut bästa för att lära mig o göra kunderna o kollegerna nöjda med mitt jobb så att dom inte har något val än att anställa mig sen.. ;)

Jag hoppas verkligen!!

Ikväll
är mina tjejer ute o svirar o jag har ställt upp som fyllechaffis åt Hanna då hon o Kattalbin inte riktigt kommer överens om hennes allergi så vi får väl se om hon ringer annars blir det en kortis med Bounce innan bingen så tar vi lite sovmorgon imorgon innan jag följer med brorsan o tränar som ska lära mig lyfta lite skrot... Haha Nu är det fit for fight som gäller! ;D



Nighty night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar