fredag 26 augusti 2011

Fredag & tränings...

...Boostad!



P-ain!!
L-juvlig [?] ;)
A-mbition
N-ever give up!
K-ämparglöd
A-rrgh!!
N-öjd!
Är så nöjd över veckans svettiga konditions- o styrkepass som passerat! Kör ju varannan dag o det har rullat på riktigt bra! :)


Tycker det känns lite lättare på löprundorna nu, jag märker att jag har ökat hastigheten något men framförallt känner jag mig lättare i kroppen! Kommit en bra bit på vägen :)


Meningen med min träning är absolut inte viktnedgång med syfte att bli skinny utan för att jag har blivit tyngre av styrketräningen [muskler väger mer än fett] o där med har det också blivit tyngre att springa, [enkel ekvation eller hur?] vilket det nu är under process att bli ändring på.


Tycker det är viktigt att se skillnaden på dessa två helt olika perspektiv!..



Efter en lyckad löprunda ser jag ut så här, röd som en tomat, högblank o dyngsur av ren svett o vilja o framför allt kämparglöd!



Det är fredag idag, sista träningsdagen, o nu känns det så förbannat skönt att ta [välförtjänt] helg på träningsfronten, vilo-dagensöndag... :) Men först [!!] blir det den obligatoriska morgonpromenaden imorgonbitti trots det att jag faktiskt är hundfri! :) Ett måste? Absolut inte!

Men jag v ä l j e r ! Min vilja...






Tänk på att det enbart är du som kan stå för dina val o det är enbart du själv som väljer vart du vill nå!... Här finns det inget manana manana utan det är nu som gäller! Det är du som bestämmer, ditt beslut, ditt val... Hur långt vill du nå? Vilken väg tar du?


Kan vara värt att tänka på?..


Fick ett gulligt sms av min kusin vitamin när jag uppdaterade här senast o blev riktigt glad då hon ville ha min hjälp med lite nya övningar då hon, som jag, saknar den där härliga iiiilande träningsvärken! Den som vi trånar efter... ;)


O självklart hjälper jag mer än gärna till med det lilla jag kan! Vet inte om jag ska vara en snäll liten medhjälpare eller en varg i fårakläder?... Skämt o sido kusin! Eller?.. ;)


Men en träningsdate it is! :)


[Fredagsmys]Dagens vinst: Avocado med räkröra o Ginger beer! Alkoholfritt... ;)


Friday I'm in L O V E !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar