lördag 8 mars 2014

Karlskrona

Fina fina Karlskrona under en tidig o helt vindstilla morgonpromenad.
 
Mina fyra dagar på hemmaplan i Karlskrona har varit hur bra som helst. Önskar bara att dygnet kunde ha ett par timmar till.. :P Jag jobbade ju hela dagarna, tränade o sedan fanns det någon timme över för att träffa mina favoriter innan läggdags. Jag vart ju helt slut på kvällarna! Haha :P
 
Från tisdag till o med fredag vart det alltså jobb tillsammans med Karlskronabutiken o så fort jag satte min fot på stället kände jag mig som hemma. Vilket härligt gäng! :) Jag kunde inte haft det bättre dessa dagarna vilket också gjorde det lite jobbigt att lämna. Haha På riktigt! ;)
 
Karlskronachefens sista hälsning innan jag lämnade Karlskrona. Bra betyg med hjärta! ;) Tack o bock för detta! :)
 
 
Trots visiten på hemmaplan har jag skött både kosten o träningen helt exemplariskt o jag är så jäkla nöjd över vad jag presterad i veckan. Både på gästjobbet, matväg o träningen. Skitnöjd! Brukar annars vara svårt när man är inneboende hos mamma som curlar en duktigt mycket med både frukost, lunch o middag o allt där emellan. Bara det att jag struntade i allt där emellan o idag när jag ställde mig på vågen visade den minsann -minus! Bara tre små tunga kilon kvar tills målvikten är nådd o jag trivs mer o mer med kroppen som sakta börja komma tillbaka till den form som den en gång haft. :)


 
I Karlskrona blev det även premiärlöpet utomhus som gick överraskande bra! Jättekul men lite för mörkt för att jag skulle kunna slappna av helt o fokusera på löpningen. Men bortsett från det vart det kanon! Gästtränade både en gång på Friskis ute på Blå Port o på Wellness mitt i stan. På Wellness hade jag även träningsdate som gjorde träningen så mycket roligare! :D Jag är glad att jag lyckades kombinera allting nu när jag vart hemma. Krävde bara lite planering så löste jag det också.. :)
 
Då jag jobbat i Kalmar idag vart jag därför tvungen att åka hem redan igår kväll. Annars hade jag inte haft något emot att stanna någon dag till. Visst längtade jag hem men jag fick också ett litet wake up-call på hur mycket jag faktiskt saknat Karlskrona. Lilla lilla Karlskrona som man tröttnar på likna snabbt men jag kände mig verkligen hemma igen o det vart så mysigt! :)
 
Efter dagens jobb vart det direkt till Friskis o köra milen på löpbandet. Vart ganska tungt under hela löpet o jag hade hjärnspöken som försökt skrämma bort mig hela tiden men jag vann. -Igen! ;)
 
Ikväll blir det kavlletid delux med V som jag inte sett eller träffat på hela veckan. Får se vad vi gör för god mat. Jag är ruskigt sugen på tacos. :P O sen kan jag faktiskt, hör o häpna, tänka mig se finalen i Melodifestivalen. And I´m not a shame about it! ;D
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar