söndag 9 mars 2014

Morgonkaffe...

 
...Har guld i mun!
 
 
God morgon på er! Idag vaknade jag utvilad o pigg redan vid 07.00 men låg kvar i sängen en halvtimme innan jag gick upp av ren tristess o ut på en skön morgonrunda. Lika skönt väder idag som igår o nu luktar det till o med vår ute. :)
Inget schema idag egentligen mer än lite spinning med Mia nu vid 11, tvättdag idag o så ska jag äntligen pallra mig bort till ishallen o se V spela. Första gången på hela säsongen som jag joinar klacken o hejjar på.. oOopsie.. ;)
Men det har bara blivit så. Sen känner jag inte direkt någon heller mer än V´s föräldrar som brukar gå då de andra damerna till V´s lagkamrater är ett antal år yngre än mig så.. Ja... Ni fattar.. :) Misstro mig inte nu att jag inte stöttar hans spelande för det har jag alltid gjort, utan tvärtom! Bara det att jag inte sitter i publiken o fryser arslet av mig.. Haha ;)

 
Semlan, Melodifestivalen, soffan o hjärtat bredvid mig.
Hade en jätteskön slappkväll igår. Semlan är helt LCHF o vart den godaste jag någon sin ätit. Blev en till frukost idag också! Haha :D Bara för att jag kan.. ;)
O jag ska förtydliga en sak också då en äkta LCHF:are antagligen skulle kalla mig för myglare eller förrädare då jag faktiskt inte äter strikt LCHF. Jag äter alla grönsaker o alla frukter, ibland till o med lite spannmål. Bara för att jag kan. Så kalla mig förrädare, myglare, fejk-lchf:are om du vill men jag lyssnar extremt mycket på min kropp o ber den om kolhydrater så får den det också för det är så sällan det händer. En potatis hit eller dit eller några riskorn spelar liksom ingen större roll för min del. I alla fall inte om man tittar på resultaten vad kroppen visar.
Jag anser i alla fall att jag äter enligt LCHF om man nu ska sätta en etikett på det. :)

 
Bara för det att jag inte äter strikt LCHF betyder det inte att jag felar. Jag anpassar det bara till mig själv. Se själva! Magen skulle inte må så här bra om jag inte lyssnade på vad kroppen behöver.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar