lördag 12 mars 2011

Damp+ADHD-syndromet



Kommer ihåg att jag nämde för ett tag sen att jag tyckte att dygnet vart alldeles för kort med sina 24 timmar... Men just nu tycker jag tvärtom, 24 timmar är alldeles för länge!.. Vad hände?

Just nu är jag ständigt trött tack vare sömnbrist, trubbel o grubbel... Jag kommer inte gå nämre in på det här utan ni som vet, ni vet! O även ni som vet fast jag inte vill att ni ska veta... Bara låt mig va!...

Det ha vart en löjligt bra vecka på träningsfronten... Fundera på att köra så här hårt nu i o med att Carro o jag [äntligen!!] bokat den där efterlängtade resan som vi så länge har pratat om! Fast tror inte jag skulle orka det i längden men man kan ju se hur länge det går med tanke på att jag har alldeles för mycket tid över till annat...

Träning V.10

MÅN:
Morgonpromenad
DUBBELPASS:
Styrketräning + Kondition, 30min crossrtrainer intervaller
Eftermiddagspromenad

TIS:
Morgonpromenad
Kondition, 45min crosstrainer intervaller

ONS:
Morgonpromenad
DUBBELPASS:
Styrketräning + Kondition, 30mincrosstrainer intervaller
Eftermiddagspromenad

TORS:
VILA[???]
Morgonpromenad
Löpning, 5km/30min
Kvällspromenad

FRE:
Morgonpromenad
DUBBELPASS:
Styrketräning + Kondition, 30min crosstrainer intervaller
Eftermiddagspromenad

LÖR:
Morgonpromenad
Eftermiddagspromenad

SÖN:
VILA!

Vet inte vad som föll mig in i torsdags då jag hade en planerad vilo-dag... Började dagen med att stiga upp kl.04.45 för en morgonpromenad innan 06.38 tåget mot Kristianstad där dagen bestod av kurs heeeela dagen som slutade vid 17-tiden... Kom innanför dörren igen vid 19.30, kl.19.45 stod jag på löpbandet på gymmet o sprang spontant 5km... Dock på 30min så det är inget att hurra för... Vart kommer all energi ifrån?? Brist på annat skulle jag gissa på...

Jag är så j-a galet tacksam att jag har mitt jobb just nu med underbara arbetskamrater! Har haft en underhållande lördagkväll med 3-rätters med tillhörande god dryck [dock inte avecen ;) ]Montmartre, en liten drink på Harrys o nu sitter jag här hemma i soffan o degar...
Vad skulle jag göra utan mitt jobb??
Inte ett crap förmodar jag...
Just nu behöver jag vad som helst som får mig på andra tankar o kanske till o med få mig att glömma bort för stunden... Pest eller kolera?... Finns inget alternativ just nu, läget är som det är men jag kommer inte ge upp förrän det är garanterat...

3 kommentarer:

  1. I know the feeling :/ Dagarna känns som evigheter just nu... Sugen på att ta en fika i veckan eller kanske en promenad? och prata av oss? <3<3

    SvaraRadera
  2. Mm.. Åkte till o med till Kalmar igår helt spontant från ingenstans i brist på annat.. Gäller bara att försöka hitta saker att göra hela tiden så känns det inte lika hårt faktiskt!... Ja men absolut gumman! Vi skulle väl försöka klämma in en fika, du jag o carro i dagarna? Jag kan när som helst!! <3

    SvaraRadera
  3. Exakt, så man inte bara sitter hemma och funderar.! Ja men det tycker jag! :) Jag kan närsom förutom onsdag.

    SvaraRadera