onsdag 3 juli 2013

Lata sommardagar

Det är helt klart de bästa dagarna på hela året! :)
 
 
Min dag överlag idag har spenderats i timmar på balkongen o det har vart helt underbart! O hett! Haha :) Det bästa är att Victor även är ledig idag! Wiieee! :D
 
 
Som jag skrev igår så skulle jag testa over night-oats till frukost idag o det är ingen storfavorit, ännu! ;) Att bara äta det som det är vart sådär men med toppingen så blev det helt ok! Jag lade till 1/2dl fiberhavregryn i receptet o nästa gång ska jag nog minska lite på chiafröna. Men det vart inte så dåligt att det får bottenbetyg men ska nog få den här frukosten att stegra i rangordningen med lite tips, trix o experiment.. ;)
 
Idag vaknade jag med solstrålarna från det öppna sovrumsfönstret rakt i ögonen vid 07.30 o det fanns inte en chans att jag skulle lyckas somna om. Inte för att jag vart speciellt trött heller för den delen. Så det blev en tidig o härlig morgonpromenad.
Sedan blev det ett styrkepass triceps o axlar med kondition som avslut. Standard nu! ;) Vart 30min crosstrainer backintervaller o dryga 4min i roddmaskin, 1000m.
 
Dagens styrketräningsupplägg:
Superset
Pushdowns i Cable med stång
Drag mot hakan med skivstång
Superset
Tricepspress bakom huvudet i Cable med rep
Flyes med hantlar
Superset
Dips på bänk
Axelrotation i Cable
Superset
Axelkryss i Cable med handtag
Liggande tricepspress bakom huvudet med vikt
 
För en stund sedan avnjöts det en sen lunch slash väldigt tidig middag. Hemmagjorda hamburgare på nötfärs, rivna morötter, lök o divers kryddor o så hemmagjort low carb-hamburgebröd med keso, ägg o kokosnötsmjöl som grund. Supergott! Fick till o med godkänt av V.. ;)
En bra uppladdning för kommande träning o inte för tätt inpå själva passet. Ska köra ett gruppass IW o jag ska försöka få med mig hjärtat på detta också. Jag vill ha sällskap idag! Haha :) Får se om jag lyckas med detta.. ;)
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar