fredag 19 juli 2013

Mjukstart

 
Idag är det fredag o jag är ledig både idag o imorgon så det betyder långhelg för min del. En riktig mjukstartsvecka. :)
 
Lånade hjärtats kåpor idag o tog mig ut på en härlig PW. Veckans första morgonpromenad. Ska försöka komma igång med dom igen nästa vecka. Jag har annars bestämt mig att vara lite snällare mot mig själv gällande träningen. Jag har liksom ingen anledning att köra på i en hastighet på 110 knyck. Ok om man hade ett mål att nå eller tränade för något speciellt men det har jag inte. Förutom mitt välmående o min hälsa. Det vart därför som jag testat att köra på en lite lägre växel med träningen denna veckan. O det kanske bara är en placebo-effekt men det känns mer som att kroppen svarar nu. Kändes som att jag fastnat på en liten platå tidigare. Tänk vad små förändringar kan göra mycket! :) 
 
Igår körde jag ett spinning-kombi/skivstångspass som tidigare vart en storfavorit men som jag tröttnat på rejält o sedan inte kört nånting alls på jag vet inte hur länge. O vilken överraskning jag fick! Tiden bara flög iväg första halvan när vi körde skivstång o det vart ju riktigt kul! En liten nytändning här kanske?! :D Ska definitivt försöka köra detta lite mer nu.. :) O spinningen vart det ju inga konstigheter med. Alltid kul! Tänkt vad man kan ändras.. Jag kommer ihåg när jag började träna för längesen o jag verkligen fasade för spinning. Jag kan till o med säga att jag hatade det. Idag är det något av de roligaste träningsformerna som finns enligt mig! Haha :D
 
Dagens goda gärning både för mig själv o andra mer behövande vart den stora garderobsrensningen. Denna gången lät jag bli att tänka "men det kan vara bra o ha... nångång..." utan resonerade så enkelt att, har jag inte använt det så länge jag bott i Kalmar (vilket är 2år i december) så är det bara att ge bort. De har gjort sitt! :)

Några påsar lyckades jag fylla i alla fall. Nästa steg blir att rensa garderoben på vinden men en sak i taget.. ;)

Jag har just nu en extrem craving efter jordgubbar men det verkar som att det är svårt att få tag på nu? Är säsongen redan slut för dessa underbara gubbar? Hur eller hur så vart jag tvungen att stilla suget men efter en misslyckad jaktjordgubbar fick det bli färska svenska hallon o blåbär. Inte fy skam det heller! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar