söndag 21 juli 2013

Lazy Sunday

 
O vaknade upp ännu stelare i nacken än igår. Igår vaknade jag med lite känningar i nacken o ner vid skulderbladet men tänkte att jag kunde kanske legat lite konstigt under natten. Tänkte inte mer på det o idag vaknar jag upp o är ännu stelare. O det har inte direkt blivit bättre under dagen... Tror det kan beror på kombon av den nya förbättrade luftkonditioneringen på jobbet där det blåser rakt på en rakt bak- o uppifrån o sedan vårt tvärdrag i lägenheten. Vi måste ha tvärdrag för annars tror jag vi skulle tillagas under natten! Haha :P Nu kniper jag både tummar o tår att jag inte vaknar upp till nackspärr imorgon..
 
Idag har jag o V legat på Ängö o stekt. Är välbehövligt att bättra på brännan lite för sedan jobbar jag 6 dagar av veckans 7. Det är ändå skönt att veta att vi ska iväg igen till varmare breddgrader i november.. ;) 
 
Träningsresumé V. 29
 
MÅN: Temapass IW + Cirkelgym X
 
TIS: Inomhuslöpning 3km + Gruppass IW
 
ONS: Cykel backintervaller 7km + Gruppass Cirkelfys
 
TORS: Gruppass Spinning-kombi/skivtsång
 
FRE: PW
Vila!
 
LÖR: PW
Pass ett: Gruppass Skivstång intervall
Pass två: Utomhuslöpning 4,5km
 
SÖN: Vila!
 
Första veckan som jag kör lite lugnare tempo o det är jätteskönt! :) O hela veckan har faktiskt vart jättekul! :) Kommer bli ännu mer taggad när jag får hem mina nya träningsskor. Ett par Reebok till gymmet o passen o ett par Asics löparskor. Kör på ett säkert kort o beställde precis samma Asics som jag har idag fast annan färg. Lätt de bästa löparskorna jag någonsin haft! :)
Tack pappa för födelsedagspresenten! :)

 
O när jag ändå vart inne på sportamore.se så kunde jag inte låta bli att utöka träningsgarderoben lite.. :P Nya träningstights o så en löpartröja. :)
Nu finns det absolut inga fler ursäkter till att inte få in rutinenlöpningen i veckorna.. ;)





2 kommentarer:

  1. Ååååh, vart åker ni på semester nästa gång? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bokat till Egypten men vi får väl vänta o se hur läget är där nere när det närmar sig.. :)

      Radera