måndag 1 juli 2013

Rörelsehindrad o klämskadad

 
Dagen har bara börjat känns det som men en del småsaker har redan blivit avscheckade för dagen. Försökte somna om när hjärtat gått till jobbet imorse men jag lyckades aldrig så jag steg upp o tog mig en skön morgonpromenad. Vädret är ju nästan som bäst på morgonkvisten så det vart varmt o gott. Slutet på promenaden blev det en liten runda förbi Maxi då jag bara va tvungen att ha jordgubbar.. Haha :P
O klockan vart bara strax efter nio när jag vart hemma igen o rastlös som man är o för lite att göra gick jag bort till Friskis o körde ett styrkepass biceps o rygg o avslutade med 30mincrosstrainern. O som jag lovade mig själv förra biceps- o ryggpasset så skulle det tränaschins o pull ups. O jag håller vad jag lovar o det gick väl.. Sådär... Haha :)
Det är tungt men det är bara att kötta på så blir det väl lättare som småningom.. :P
 
Fick upp ett bra flyt i hela passet även om det vart ganska kort. Gillar starkt när man får den där pumpande känslan efter ett pass styrka! :) O jag har lite svårt att röra armarna just nu.. Haha :P
Körde dessa övningarna:
 
Bicepscurl med stång mot kudde, ökning! :)
Enarmsrodd med kettlebell
Bicepscurl med skivstång
Rodd med skivstång
Hammercurl med hantlar
Liggande rodd i TRX
Chins, pull ups 3 olika grepp
 
O klantig som man är lyckas jag klämma lillfingret i ställningen som de fria hantlarna ligger på, allt för att få ordning o reda då fel vikt låg på fel plats. Där fick jag för den goda gärningen! Haha ;D
 
 
Vart hemma lagom till att hinna duscha, lägga träningskläderna i tvättkorgen, slurpa i mig en proteinshake o sedan raka spåret fyra trappor ner till källaren o tvättstugan. Under tiden första maskinen gick hann jag slänga ihop degen till low carb-frallorna.
Receptet är helt taget från www.56kilo.se :)
 
Blev en lite senare frukost idag. En brunch med nygräddade frallor o så klassikern kesella med jordgubbar.. ;)
 
 
Nu klarar jag mig ett bra tag på detta o vid 17.30 i eftermiddag/kväll blir det träningsdate med Mia. HIT är bokat! :D
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar