tisdag 2 juli 2013

Spontanbokning

HIT! :D
 
En vecka i Side, Turkiet, med solgaranti. Jag har absolut ingen ångest av att jag sitter inomhus just nu medans vädret skiftar om vartannat utanför. Bikini är beställd så nu hoppas jag bara att de hinner komma innan lördag. För på lördag flyger jag o min älskling mot varmare breddgradder! :D
 
Testade att träna med keps på gymmet idag. Kändes först lite akward men efter en liten stund smälte den in i min bubbla o bara försvann.. Haha :) Fast det blev ganska varmt med den på huvudet..
 
Dagens ena träningspass är avklarat. Tanken vart egentligen att jag skulle vänta till ikväll men pga tristess så fick det bli morgonpass i alla fall. O pigg som man är så varför inte? :)
Blir bara ett gruppass spinning senare ikväll..
 
Idag hade jag planerat, eller lagt fram förslaget till mig själv, att jag skulle ge mig på de nya löpbanden på Friskis. Sagt o gjort men det blev inte som jag tänkt mig... Inte alls faktiskt! Haha :)
Inte världens smartaste plan kanske att köra ett styrkepass ben o sen ge sig på löpning direkt efter... Hm... ;)
Efter 2km löpning 11min o en känsla att nära tappa livslusten pga att det är så fruktansvärt tråkigt så valde jag att stiga av, körde 15min crosstrainer backintervaller o 4min i roddmaskinen som efter 1000m gjorde mig hyfsat nöjd över cardion trots allt. Men det bästa hade ju vart att klara 5km löpning men nu sket det sig.. Jag skyller på kepsen!.. ;) Är ju så dålig luftkonditioneringFriskis o jag svettas mängder i vanliga fall o tänk då med en kepa på huvudet. Tror det blev för varmt för mig.. Haha ;D

 
Hittade en supersmarrig bild på Instagram idag o detta ska jag testa till morgondagens frukost. Typ en overnightpuddingchaifrön toppad med hallonkesella. :)
Vet inte om receptet syns med den lilla texten på bilden ovan så skriver ut det här också.
 
Recept
1dl Kesella
0,5-1dl mjölk
2msk chaifrön
1krm äkta vaniljpulver
Valfri sötning om så önskas
* Blanda alla ingredienser o låt stå i kylskåpet över natten.
 
Vid servering
* Mixa hallon o kesella o toppa puddingen.
 
Jag har inte hunnit att testa detta men bilden ser ju helt otroligt god ut! :P
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar