onsdag 17 juli 2013

Tungviktar´n

 
Hej på er! :)
 
Varför göra sig fulare än vad man är? För att det är så mycket enklare o roligare så! :D
Psst! Spana in bakgrunden. På bordet ligger min födelsedagspresent från V. Pulsklocka! :D Har dock inte invigt den ännu men det kommer ske nu i dagarna.. :)
 
Som rubriken lyder känner jag mig som en liten tungviktare just nu. Jag står stadigt på jorden om jag säger så... ;) Äh, har haft en semester, so what? Jobbkläderna vart lite trånga i måndags men redan nu börjar det släppa. Kände redan idag att de vart lättare att knäppa.. O det är inte riktigt så illa att jag ser ut som en stoppad kassler! Haha :P
Men känslan ni vet... :)
 
Denna veckan kompar jag ut från gymmet o kör endast cardio o gruppass. Har inget sug alls att styrketräna just nu så varför ska man tvinga sig själv till nåt som man för tillfället inte alls tycker är kul? Nä, dumt att trotsa för att riskera att lägga allt på hyllan pga tristess o måsten. Nej tack! Kroppen får bestämma! :)
 
Igår värmde jag upp med 3km tung inomhuslöpning på bandet innan ett IW-pass. Benen kändes som betong! Jisses... Men däremot kändes kondisen helt ok! Förvånadsvärt ok! :) Kan ju hoppas på att det känns lite lättare under nästa planerade löppass tillsammans med Mia till helgen.. :)
O idag körde jag lite cykling som variation. Blev 7km superroliga backintervaller20min. Bra eller dåligt? -Ingen aning...
Men svetten grät o lackade både cykeln o golvet nedanför! Haha :D Svettig o uppvärmde körde jag sedan ett pass Cirkelfys o nu känner jag mig rejält seg i både ben o armar.. :)
Jaa, att vara vacker på gymmet är inte min grej.. Kör så det ryker (dryper!) ;)
 
Något konstigt har hänt under semestern. Under vår vecka i Turkiet har jag lärt mig att älska kaviar! Haha Wtf?! Min nya cravings just nu är äggmacka med kaviar. Tredje kvällen i rad med kokta lyxägg o kalles kaviar på grovt bröd! I´m in heaven... ;)

Satt själv hemma i soffan då hjärtat är på bio o jag hade lite tråkigt för stunden medans jag väntar på att sista tvätten ska torka o började pilla o mecka lite med håret. Fiskbensfläta a la loose. Hej mjölksyra i armarna! Haha :D Fint också för den delen.. :)

4 kommentarer:

  1. Lyxägg...!?!? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Det är nånstans mellan hårdkokt o löskokt ägg! :D 5,5min koktid för att vara exakt.. ;)

      Radera
  2. Haha, okej! Varför detta uttryck?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ingen aning vart det kommer ifrån! Haha :D Men när det blir så där perfekta är det ganska lyxigt, faktiskt.. ;))

      Radera