söndag 17 april 2011

Sommarkänslor...

Träning V.15


MÅN:

Morgonpromenad

Styrketräning + Konditon, 45min Crosstrainer

Kvällspromenad


TIS:

Morgonpromenad

Kondition, 5km löpning

Kvällspromenad

Löprunda, 4km[??] Trossö-runt

ONS:

Morgonpromenad

Styrketräning [ingen kondition pga av "sträckning"[??] under revbenen]

Kvällspromenad


TORS:

Morgonpromenad

Vila!

FRE:

Morgonpromenad

Styrketräning

Kvällspromenad

LÖR:

Morgonpromenad

Kondition, 4km löpning [fortfarande känningar efter "sträckningen" i revbenen :( ]

SÖN:

Vila!


Blev bara ett dubbelpass denna veckan pga av känningarna under revbenen på vänster sida. Löjligt ont men nu har det nästan släppt så från o med imorgon börjar vi om på en dubbelvecka o kör All In. Är ju bara 9 veckor kvar till resan till playan.. ;)

-

I måndags vart jag på kurs hela dagen så veckan började i den vanliga övermänskliga ordningen med att stiga upp vid 05.30 o gå morgonpromenaden. Vid 7-tiden rullade bilen mot Ronneby där vi mötte upp en annan kursdeltagare för samåkning vidare till Kristianstad där vi höll på till kl.17 innan det vart dags för hemfärd igen. Vid 18.30 befann jag mig trött som ett as på gymmet [Tack Jessica för peppet! :) ] o körde ett dubbelpass med styrketräning och kondition men hör o häpna, efter gymmet blev det minsann en skön o lång kvällspromenad då överskottsenergin vaknade till liv igen... Haha O sen sov jag gott vill jag lova... ;)


Sen har veckan rullat på precis som vanligt men med lite extra jobb då den ena efter den andra kollegan blivit sjuk. Hej maginfluensa!!

Så nu korsar jag fingrarna o hoppas att jag slipper få en släng av den skiten!

-

Helgen har vart top notch! Jobbade länge fredagen så då blev det bara gymmet direkt efter jobbet o sen en skön promenad innan det blev soffan resten av kvällen, steg upp tidigt i lördags för att gå back to work igen men nu med något kul att se fram emot! *pirr pirr*

Sprang bokstavligen från jobbet vid 15-tiden till gymmet för att köra ett kort löppass innan bilen riktade in sig mot destination Kalmar!

Jag o Fia började kvällen med en två rätters meny bestående av fläskfilé a la Hoe med potatisgratäng deluxe [godare gratäng får man leta efter!!] o som avslut klassisk äppelpaj med vaniljvisp! Mums! :) Fia stod för maten o jag stod för vinet... Såklart! ;)

Efter vår romantiska middag så fick vi sällskap av ytterligare två o nu började allvaret, vinna eller förlora i sällskapsspel, o självklart vann mitt o Fias team... Jag älskar att vinna! Haha Skön känlsa det alltså... Haha ;D

Vi hade för ovanlighetens skull en lugn hemmakväll med god mat, delicious dryck o bästaste sällskapet som höll på in på småtimmarna o jag har en helt fantastisk känsla av tillfredsställelse från topp till tå! Det är väl då man är riktigt nöjd?? ;)

Härligt!! :)



Veckan kunde knappast få ett bättre avslut än att ligga ute i gräset o schteeeeka o få känna av sommarkänslorna i överflöd! :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar