onsdag 29 februari 2012

Kusin vitamin!

Favoriter!


Biceps:

-Bicepsböj med hantel
-Bicepsböj med stång

-Bicepsböj i kabelmaskin, rep eller stång


Triceps:

-Dips på bänk

-Tricepspress i kabelmaskin, rep eller stång

-Tricepspress med hantel/vikt bakom huvudet (armbågarna ska peka uppåt under hela övningen!)

-Kickbacks


Axlar:


-Flyers, hantellyft åt sidan (antingen helraka arma rakt ut eller böjda, jag får oftast ha lite lättare vikt om jag kör armarna rakt ut från sidan än när jag kör med böjda armar)

-Axelpress med stång eller hantlar

-Axellyft med hantel/vikt (håll vikten med båda händerna rakt ner mot marken med rakar armar, lyft vikten uppåt mot hakan tills vikten når hakan o armbågarna pekar uppåt, håll nån sekund innan du håller emot nervägen till startläget)


Bröst:

-Armhävningar (händerna ska vara placerade i brösthöjd)

-Bröstpress med hantlar

-Bröstpress maskin


Rygg:

-Lastdrag

-Marklyft

-Sittande rodd
-Rodd med stång/kettlebell

-Liggande ländryggslyft på boll (balans)


Mage:

-Sit-ups med/utan vikt

-Sit-ups på boll, benen 90grader mot vägg (balans!)

-V-sittande sip-ups med vikt, twist sida till sida

-Plankan

-"Köttbullen" (Ligg raklång med händerna över huvudet med en pinne/lättare stång, böj upp benen mot magen o rulla ihop så mycket du kan o låt pinnen/stången följa med armarna upp tills de möter benen, svanken ska ha kontakt med golvet hela tiden!)

-Liggande "cykling"


Ben o rumpa:

-Utfall

-Utfallsgång med vikt+twist

-Höftlyft med/utan boll

-Benböj med/utan boll

-Benpress maskin

-Skidhopp


Dessa alldeles alldeles alldeles underbara övningar är mina absoluta favoriter! Inget krångel, bara enkla övningar som passar mig perfekt! :)
Vill hålla det enkelt, inget komplicerat för det är inte riktigt min nivå... Rena barnleken som vem som helst klarar av! :)


Detta i kombination med kondition, räcker med 20 minuter, så har man ett fit for fight pass! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar