söndag 9 december 2012

En helg med mys o ledighet

 
Vilken skön helg det har varit! Detta är min första riktiga helg sedan septembermånad som jag faktiskt känner mig helt ledig! Ovärderligt.. Vaknade av mig själv igår vid 09, kände mig dock aptrött fast kunde ändå inte somna om. Så jag låg o drog mig ett tag tills hjärtat bredvid mig vaknade innan jag cyklade bort till Maxi o köpte god helgfrukost. Men satan i gatan vad halt det vart!! Ditvägen gick ok men hemvägen fanns det inte en chans att jag satte mig på cykeln då jag garanterat skulle lyckats vurpa dit ordentligt! Haha Så jag fick snällt .. Väl hemma blev det goda grova mackor med kokt ägg o till det nybryggt kaffe. Vet inte hur många gånger jag tänkte för mig själv att "detta är livet på en pinne" samtidigt som jag satt tillbakalutad sådär slappt med halvdan hållning i soffan med en varm kopp kaffe mellan händerna samtidigt som det snöade på ordentligt ute. Jag älskar mitt liv, jag har det så bra! O min fantastiska älskling.. Ovärderlig! O det som han senare sa i bilen lite senare under dagen "du är o förblir den finaste jag vet!" bara sådär, vilket gjorde hela min dag o som jag kommer att leva länge på! Fina ord från den jag älskar mest!

Grillningen blev i vart fall inte av men tröttmössa som jag vart gjorde det ingenting så det blev lussebak, fast en nyttigare variant o helt ok faktiskt! :)
Receptet är lånat av bloggen Roethlisberger, som skriver mycket om träning o framförallt hittar på grymma recept! :) Dock lyckades jag inte göra lussekattaer så det fick bli lussebullar.. ;)
 
Men höjdpunkten sen vart helt klart kvällen!!
 

Det blev halv-åtta-hos-mig-bjudning, girls only, här på Lagmansgatan där jag bjöd på kycklingplanka med blomkål- o broccolimos. O jag förvånade mig själv hur bra resultatet blev! Till efterrätt sen blev det en väldigt nyttig hallonmoussesorbet, vet inte vad jag ska kalla det men gott vart det! Haha :) O Mia o Sofie verkade nöjda o då är jag också nöjd! ;D Sen vart det dags för den efterlängtade Magic Mike o den vart helt ok, heeeelt ok! ;) Tiden sprang sedan iväg o tjejerna gick hem strax innan hjärtat dök upp som hade vart på lagfest med utgång. Fast det är bara en av oss som mår prima ballerina idag, gissa vem? ;)
 

En liten ändring i träningsschemat denna dag då jag går efter känslandagsformen.
 
SÖN: Styrkarygg/mage + kondition spinningpass

Övningar:
Superset:
V-situps på bänk
Mage sidlyft med vikt
Superset:
Smal rodd med skivstång
Bred rodd med skivstång
Superset:
Rygglyft med viktplatta
Crunches rotation med medicinboll
Tillägg:
Rodd med kettlebell
Benlyft ribbstol
 
Styrketräningen blir av men stryker spinningpasset då benen ber mig snällt att låta bli. Ska ändå på favoritBörjes pass imorgon kväll. :) O kommande veckas planering är såklart planerad o nerklottrad o det blir som det set ut nu, tre träningsdater med Mia o Sofie. Måndag, tisdag o torsdag. Vi kör vilaonsdag sen vet man aldrig om man kanske kan få med sig någon date till helgen också, men det tar vi då! :)

Mätte mig förresten igår vilket jag även gjorde för drygt en månad sedan. Den 4/12 för att vara exaktdagen. O jag kan avslöja att efter min nästan två månaders vila tills nu med en månads ok träning, kosten har väl vart sådär de två första veckorna men har vart riktigt duktig de två senaste veckorna o jag känner i kroppen nu att det har satts i rullning igen. Tränar jag bra blir också kosten bra! Jag känner mig själv så jäkla bra! Haha :) Men nu till saken! På en månad har jag tappat -13cmkroppen o +/- 0kgvågen. O vart vill jag komma med detta? Jo jag vill med detta visa att ni kan gömma undan vågen så långt in i garderoben ni bara kan för att damma av den ungefär en gång i månaden om ni nu måste väga er, det räcker! Det är så lätt att stirra sig blindkilona.. Jag hatar vågen o har alltid gjort men jag älskar mitt måttband!
 
Jämför 4/11 (höger) o 8/12 (vänster) o döm själva! Mycket är ju vätska som har dunstat bort men jag både ser o känner skillnad men dock har inte vågen rört sig ett gram!.. Om jag är besviken? Absolut inte! -13cmen dryga månad är ok, mer än ok! Med tanke på att träningen har vart ok men kosten vart rena bergodalbanan sedan ett par veckor tillbaka. O det flesta centimetrarna är från rumpa o mage vilket ni också kan skåda om ni zooma in mina lovehandles. Mitt bildbevis på vart 6 veckors chokladande sätter sig på mig.. Haha ;)

V.V.V-Våga.Vägra.Vågen!
Jag kan garantera dig ett bättre välbefinnande hos dig själv o att du kommer uppskatta känslan i kroppen mer än kilonavågen!.. Våga testa.. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar