tisdag 11 december 2012

Kort men gott!

 
Det kan vi recensera gårdagens benpass med o så gör vi vågen för Sofie som nu köpt ett halvårskortFriskis o som hade premiärengymmet igår! Yeey!! Jag hoppas inte jag o Mia skrämde slag på henne.. Haha :) Då både jag o Mia jobbar till 18, eller jag går från jobbet mellan 18.20-18.30, så hade vi knappa 45minuter på oss att köra ett styrkepass ben innan spinningen. O som alltid tar det lite längre tid när man tränar flera tillsammans men det har jag absolut ingenting emot! Ju fler desto roligare så inte konstigt att tiden flyger iväg! Men det resulterade i ett kort benpass som bestod av övningarna:
Superset:
Benböj med skivstång x3
Höftlyft med medicinboll mellan knäna x3

Utfallsgång med kettlebells x3
Benspark maskin x3
Rumpa kickback cable x1 (tidsbrist!)

Hade vi haft lite mer tid så hade vi såklart kört 3 set av kickbacken i cable o sen hade jag klämt in bencurl i maskin. Men utfallsgången kompenserade det som vi inte hann.. ;)
Efter att tiden kom i kapp oss vart det dags att springa upp på övervåningen på Friskis för att köra ett spinningpulspass med Börje men tyvärr visade det sig att han vart sjuk men hans vikarie vart heeeelt ok! Bara det att Börje har en Börje-spirit som bara han har.. "In i dimman!.." Haha :D Han är bäst!

Godaste gott! Ugnsstekt lax med pepparrots-Cantadoue (ursäkta stavning!), kokt ägg med majonnäs och broccoli/ärtor med smör o flingsalt!... MMmmmm... ^^
Vart hemma strax innan 21 o därav blev det också sen kvällsmat. Jag har inget emot det men vill helst inte äta en rejäl portion precis innan man ska sova. Så efter kvällsmaten blev det film med sjuklingen, The Lucky one. Supermysig film enligt mig! Men SEN däremot somnade jag på två röda.. Haha :)

Idag vart det kort dag på jobbet till 14.15. Riktigt skönt! O det är helt insane(!!) att det redan är onsdag imorgon!! Jisses..träningsschemat idag står det IW-pass följt av styrketräning för biceps, triceps o min favorit axlar! ^^ Mia o Sofie kommer såklart att möta upp mig på gymmet så snart de slutat jobbet. Blir träningsdater varje dag denna veckan. Mån-tis, ons-vila, tors-fre! Grymt kul!! :)

Innan träning nu blir det gofika med nyttolusse o en god kopp kaffe!
Yiammie! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar