fredag 14 december 2012

Fredagsben med Sofie

 
Hade ett riktigt kul styrkepass med Sofie ikväll! Roligast hade vi nog på första benövningen när vi skulle göra benböj på upp- o nervänd bosu.. Haha Denna sköna bönan alltså! :) Mia hann tyvärr inte med kvällens pass då hon fastnade på salongen.. Lite synd men vi körde lite åt henne också! ^^ Men jag blev riktigt glad faktiskt när Sofie ändå "vågade" träna ensam med mig! :D Man vet ju liksom aldrig vad Mia har skvallrat om mig till henne för det är ju bara tack vare Mia som jag fått alla mina mysiga smeknamn! Haha ;) Fast jag kände bara en enda gång under passet att Sofie hatade mig lite o det vart när vi körde kondition.. Hehe Jag vart överlycklig o denna stund.. ;)
 
Övningar:
Superset:
Benböj på upp- o nervänd bosu
Djupa benböj på stepbrädor med kettlebell
Superset:
Jägarvila
Höftlyft på stepbräda
Superset:
In- o utsida lår maskin
 
Benpress pyramid
+
Kondition crosstrainer 20min backintervaller
 
Fullständig veckoresuméträningen kommer imorgon! :)
Blev även väldigt positivt överraskad till hur stark Sofie vart! Eller ÄR! Grymma tjejen!! Sofie Duracell passar henne perfekt för hon bara körde på o körde på o körde på!.. :D

 
Blir lite lördagsträning också för att starta den andra lediga helgen på raken, sen blir det nog vilasöndag minsann även om jag har planerar inomhuslöpning om orken finns.. Men som det känns nu så blir det icke sa nicke!.. :)

Andra veckan på nya jobbetForex Bank o idag vart sista dagen som trainee. På måndag börjar jag alltså på riktigt med namnskylt o allt! Om jag är pirrig?! Ni skulle bara känna på fjärilarna som flyger runt i magen på mig! Haha :D

Förutom lördagsträning blir det att umgås lite med Mia o Sofie utanför det svettosande Friskis. Planerat en lunch på stan o även en sväng inom Nordic club, gymmet i stan. Där erbjuder de nämligen ett riktig fettprocentmätning för inte allt så dyrt. O alla vi tre vill göra en sådan för att mäta oss nu i början innan vi lägger i högsta växeln efter nyår så att vi har någonting att jämföra med när vi för andra mätningen nått våra mål i juni månad för beach 2013! :)
O jag hoppas vi kan se denna procent som kommer att visas som något positivt stället för negativt o att vi triggas igång ordentligt! För det kan (läs: ska!) ju bara bli bättre.. ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar