lördag 15 december 2012

Ledig helg med sovmorgon o allt!

Bara sovmorgonen som saknades! Haha :)
 
Klockan 06.45 ligger jag klarvaken i sängen o hör regnet smattra mot fönstret. Gör allt jag kan för att föröska somna om men det gick verkligen inte alls... Så strax efter klockan 07 denna lördagmorgonen bäddar jag ner mig med soffan o datorn o kör maraton på årets julkalender! Haha :)
O jag tycker faktiskt det är helt ok.. :)
 
Träningsresumén V.50

MÅN: Styrka ben/rumpa + kondition spinning-puls/intervallpass
Övningar:
Superset:
Benböj med skivstång
Höftlyft med medicinboll mellan knäna

Utfallsgång med kettlebells
Benspark maskin

Rumpa kickback i cable


TIS: Styrka biceps/triceps/axlar + kondition IW-pass
Övningar:
Superset:
Bicepscurl med skivstång
Drag mot hakan med skivstång
Superset:
Kickback triceps
Axelpress med skivstång
Superset:
Bicepscurl i cable med stång
Flyes

Pushdown i cable med stång
Tricepspress bakom huvudet i cable


ONS: Vila!

TORS: Styrka rygg/mage + kondition spinningpass
Övningar:
Superset:
Rygglyft med viktplatta
Mage sidlyft med vikt
Superset:
Smal rodd med skivstång
Bred rodd med skivstång
Superset:
Crunches med medicinboll mellan knäna
Benlyft o höftlyft ribbstol

Raka marklyft med skivstång


FRE: Styrka ben/rumpa + kondition crosstrainer 20min backintervaller
Övningar:
Superset:
Benböj på upp- o nervänd bosu
Djupa benböj på stepbrädor + kettlebell 12kg
Superset:
Jägarvila
Höftlyft med stepbräda
Superset:
In- o utsida lår maskin

Benpress pyramid

LÖR: Styrka biceps/triceps/axlar + kondition IW-pass
Övningar:
Superset:
Bicepscurl med hantlar
Kickback triceps med hantlar
Superset:
Sittande axelpress med hantlar
Flyes
Superset:
Headcrush triceps med kettlebell
Hammercurl med hantlar
Superset:
Axellyft åt sidan med hantlar
Axellyft framåt med hantlar

Tricepscurl(?)/press(?) i maskin

Axelkryss i cable

SÖN: Vila! (Löpning?)
 
Dagens arm- o axelpass fick några bonusövningarslutet då jag hade lite extra tid över innan IW-passet så jag kände mig lite extra nöjd idag också! Yeey för mig! :D
Hade tänkt att köra lite lugnare IW-pass men när jag väl kom igång körde jag rakt in i kalket! Haha :) Jag skyller alltmusiken för den vart grym o jag blev så jäkla pepp att det inte gick att hålla tillbaka.. ;) Hon som hade passet idag är helt klart favoritenIW!
Sen direkt efter träningen vart det bara att slänga in en ny maskin tvätt, duscha o in mot stan för lunchdate med tjejerna. O vi hade även vägarna förbi Nordic men sjävklart vart det obemannat när vi väl kom dit så imorgon, eller nej måndag menar jag såklart, ska vi dit igen o boka BIA-mätning! :D De har något specialerbjudande just nu på BIA-mätning för 50kr, det är ju ingenting! Skit bra ju! :) O innan vi gick hemåt sen blev det en tripp in till Tokiga Tures godisaffär... Ligger ju så nära o bra mitt emot Nordic typ... ;)
 
Nu är det kvällen o självklart är jag trött som ett as som man får säga så... Haha O frusen som en ispinne men det är ju som vanligt... O som vanligt när inte hjärtat är hemma har jag ockuperat han fårullstofflor! De är så där perfekt ingångna o varma som bara dom kan bli... Haha ;) Han är i ishallen ikväll o spelar sponsormatch (eller nåt.. ;)) o jag hoppar nog att ta mig till hallen ikväll... Lovade att ha tacos färdigt sen när han kommer hem så jag ger det som kompensation... :P
 
Imorgon är det vilaträningsschemat men jag är fortfarande sugen på att komma igång med löpningen igen. Vart längesen nu... Först ska jag ta mig en rejäl sovmorgon imorgon o vaknar jag tidigt så kommer jag att strejka! Haha O känner jag mig sedan utvilad efter lunch eller tidig eftermiddag blir det nog en sväng till Friskis o köra milenlöpbandet.. Will see will see... :)

3 kommentarer:

  1. åh, var hittar jag den fina randiga toppen du bar här? och den beigeaktiga du hade på dig på lucia? Jättefina ju! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heey Anna o tack! ^^
      Båda är faktiskt från HM. Den randiga är LOGG. O den tunna stickade Divided. Enkla o fina basplagg för en billig peng.. :)
      God jul!

      Radera
  2. Gärna "namn" på dom om dom kommer från typ Gina... :)

    SvaraRadera