fredag 7 december 2012

En riktigt rolig vecka!

 
Det är vad jag minst sagt kan resumera denna veckan med! Sjukt kul! O samtidigt tuff men allt det roliga slår ut det "jobbiga".. ;)"

Nytt jobb o det är mycket att lära o verkligen betoning på mycket! Men jag stortrivs alla redan.. Goa arbetskamrater o en minst sagt speciell arbetsplats, positivt menat! :)

Men veckans bästa har ändå vart träningen o träningsdaterna! Alla dagar (räknat från mån-fre) förutom i måndags har jag haft sällskap av Mia o igår fick vi även med oss Mias underbara kompis Sofiespinningen.. Skitkul! :) Fast inte lika kul när ledaren som höll i passet bad oss att hålla tyst.. Haha ;D Men vi tre har nu en pakt, vet inte vad vi kallar det! Haha Men vi tre ska nu nå beach 2013 tillsammans! Fatta vad kul?! :D Visst, jag o Mia vart redan inställda på detta men nu när vi fått med oss o värvat Sofie är det ännu roligare, hur nu det är möjligt att bli ännu roligare då jag verkligen tycker att jag haft/har det roligaste sällskapat ever! O nu är vi tre, trion, ja ni kan väl kalla oss de tre musketörerna, eller kanske de tre gubbarna från pepparkakeland nu när det är juletider o allt?! Haha ;D Fast vi saknar ju deras bränna ganska rejält då.. Förrutom Mia som jag tycker har fina grunden nu fast hon känner sig som en blekfis! O ser ni någon whitey stå bredvid henne så är det bara jag som saknar pigment under vinterhalvåret! Haha :D

Träningsresumén V.49

MÅN: Morgonpromenad. Styrka biceps/triceps/axlar + kondition spinning-puls/intervallpass
Övningar:
Superset:
Bicepscurl med skivstång
Drag mot hakan
Superset:
Hammercurl/axelpress med hantlar
Pushdowns med rep i cable

Axelpress med skivstång
Fjärilen
Flyes
Bicepscurl med stång i cable
Pushdowns med stång i cable

TIS: Morgonpromenad. Styrka rygg/mage + kondition IW-pass
Övningar:
Superset:
Rygglyft på pilatesboll
Crunches på pilatesboll

Lutande flyes
Enarmsrodd med vikt
Superset:
Helikoptern
Cykling mage

Crunches
Plankan

ONS: Morgonpromenad. Yogapass o aldrig mer igen.. ;)

TORS: Morgonpromenad. Styrka ben/rumpa + kondition spinning-pulspass
Övningar:
Superset:
Benböj på upp- o nervänd bosu
Jägarvila
Superset:
Djupa benböj på stepbrädor med kettlebell
Höftlyft på stepbräda
Superset:
In- o utsida lår maskin

Benpress pyramid

FRE: Morgonpromenad. Styrka biceps/triceps/axlar + kondition inomhuslöpning 15min
Övningar:
Superset:
Bicepscurl med hantlar
Kickback triceps med hantlar
Superset:
Sittande axelpress med hantlar
Flyes
Superset:
Headcrush triceps med hantel
Hammercurl med hantlar
Superset:
Axellyft åt sidan med hantlar
Axellyft framåt med hantlar

LÖR: Vila! Löpning? (Kan inte bestämma mig om jag ska eller inte, eller om jag orkar först o främst så vi får se..)

SÖN: Styrka rygg/mage + kondition spinningpass
Övningar:
Superset:
V-situps på bänk
Mage sidlyft med vikt
Superset:
Smal rodd med skivstång
Bred rodd med skivstång
Superset:
Rygglyft med viktplatta
Crunches rotation med medicinboll

 
Vi kommer lättbeach 2013-målet o det är absolut inget nyårslöfte för starten har redan gått jag känner att jag är på god väg att med babysteps ta mig till målet! På måndag hoppar även Sofie med på resan till målet o jag o Mia ska lära henne allt vi kan! Precis som farsan Baloo i Djungelboken! Du får vara vår lilla söta Mowgli Sofie.. Haha ;)

Let´s kick some butt! ;)
 
Fredag idag o den kunde börjat lite bättre enligt min mening! Haha :) Morgonpromenaden vart kall o skön med långkallingarna som gjorde sitt så att man inte vart en ispinne när man väl kom hem. Men nu till den hårda starten på dagen när jag skulle till jobbet. Tar cykeln som vanligt o när jag sätter mig o trampar så låter den väldigt underligt.. Det är punka!! O nej jag har inte gjort några konster på bakhjulet men jag tar detta som att det är paybacktime för tidigare vurpor.. ;) Så jag biter ihop o får stressa ihjäl mig till jobbet då jag måste ! Men tror det eller ej så hann jag! Tackar jag för mina snabba ben.. Haha ;)
Fast sen så kan jag inte klaga mer över dagen för sen sprang tiden iväg o jag o Mia hade ett kul passgymmet där vi kickade ass innan jag i detta nu är mätt o belåten efter en gyrossallad från KG. Är det fredag så är det! :)
O hjärtat är ute med jobbet så o jag tycker det är galet tråkigt att laga mat till mig själv o ibland får man faktiskt lyxa till det! :)
Gårdagens återhämtningsplatta efter en heldags med jobb o som avslutades med bästa träningspasset! Gravad lax, två olika sorters sill, ägg med lite majonäs o en knäckemacka med ost! Mums!
Ser fram emot morgondagen som kanske om vädret tillåter blir mys i skogen med lite grillning med bästa grannarna o kvällen ska förhoppningsvis spenderas med mina vapendragare Mia o Sofie för den efterlängtade Magic Mike-kvällen.. Som det har snackats om denna.. ;) O vi tänkte då även prata o planera hur vi ska lägga upp kost, träning o såklart delmålen. Alla är vi olika o har också olika mål så håll utkik här så kommer mina delmål som småningom! :)
 
Mitt stora mål är att hamna mellan 15-17% fettprocent o för att veta hur det går kommer vi göra en riktig sådan mätning! Är både spännande o lite läskigt att få svar svart på vitt vart man ligger idag.. :P

Mina ben skriker nu efter gårdagens benpass att det är dags för soffläge o lika bra att lyda! ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar