söndag 14 oktober 2012

Give me a break!

 
Trots att jag hatar, eller tycker mindre om ordet förbud så har jag idag faktiskt just förbjudit mig själv att plugga. Jag pausar för stunden. Jag ska ta en egendag där jag bara gör absolut ingenting! V är iväg o spelar bortamatch, jag har vart inne i stan en runda o strosat lite o med mig hem följde visst ett par illgröna byxor! Såå snygga! ;) O just nu ligger jag till exempel i soffan medans regnet slår mot fönstret o bara zappar med fjärrkontrollen mellan kanalerna o får sockerkickar av den godaste mjölkchokladen ever nämligen Marabou som även denna råkade följa med hem från stan. O det är jättegott! Haha :) Söndag o jag är ledig o verkligen helt ledig från allt. Jag tillåter mig detta idag för att få upp motivationen att vilja läsa i veckan för de senaste dagarna har det bara känts så påtvingat. Inget kul alls. Så jag samlar ny energi till plugget för fasiken vad det ska pluggas i veckan innan jobbet! Nånting som jag faktiskt kan se fram emot lite efter denna dagen... :)
 
 
Imorgon kommer jag även att dra igång med morgonpromenaderna igen. Jag måste börja röra på mig igen lite smått o försiktigt. Känns som om varenda liten muskel man kämpat med att bygga upp med styrketräningen sakta men säkert börja förtvina o snart försvinna! Haha Jag vet att att det inte går såå snabbt att bli av med muskelmassa men det går faktiskt snabbare än vad man tror när man inte underhåller dem små vackra ting! :)  Men förbränningen i kroppen verka hålla i sig hyfsat bra känns det som. Hade ju en hel vecka fullproppad med onödigt gotte o veckan efter vart det tjejveckan så jag skyller lite på den då jag kände mig lite som Michelingubben ;) men efter det så har kroppen åter igen ställt in sig på en bekväm form för mig. Varken fluffig eller toppform men nånstans mitt emellan tack vare att jag tänker på kosten o vad jag faktiskt stoppar i mig. För visst känns kroppen annorlunda utan träning det kan man inte förneka men under denna träningsfria period får jag försöka göra det bästa av situationen o framför allt ge mig själv tid!
  Dock lär jag väl nästan vara tillbaka på ruta ett när det gäller konditionen när det är dags att dra igång med träningen igen på allvar. Men det är bara att bita sig i läppen o kämpa upp dit jag en gång vart o egentligen är det inte så svårt så länge man är målmedveten o motiverad. O det är jag om något när det gäller träningen! :D
O jag tror inte att jag är så långt från formen som jag tror utan att jag bara behöver komma igång o kicka mig själv i baken o inse att jag bara är ovan att ta det lilla lugna som jag gör nu.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar