torsdag 4 oktober 2012

What you eat in private...

...you wear in public!..
true story
 
 
Dags att börja tänka på vad som faktiskt glider in i kakhålet nu när träningen prioriteras bort o ligger på is. Tillfälligt ska tilläggas! :) Fast jag har förtjänat unnar-veckan som det råkat bli nu! Haha ;) Men nu är det slut på det.. Är så trött på det!.. :) Man mår såå mycket bättre när man äter bra o inte trycker i sig massa onödigt socker som får blodsockret att åka bergodalbanan värre än BalderLiseberg! Nä, ordning o reda nu fröken! -pekar strängt o enbartmig själv!-
 
 
Träningen saknas mig såklart men just nu befinner jag mig på en nivå då jag inte ens får svettas så jag har inte så mycket till val. Bara att härda ut men det ska bli otroligt skönt att bara få komma igång lite smått med morgonpromenaderna inom kort.. Det lilla gör mycket! :) Fast samtidigt så är det tungt att stiga upp på morgonkvisten nu när det bara blir mörkare o mörkare ju nämre vintertid vi kommer så samtidigt borde jag passa på att ta till vara på den där extra timmen i sängen som jag faktiskt får nu.. ;) Tufft halvår som väntar men jag har ju lyckats stiga upp o vandra alla andra år så varför skulle denna vintern vara ett undantag? Skulle inte tro det va.. :)
 

Nu när inte träningen tar någon tid då jag liksom inte tränar alls, inte ens lite utan helt nada, noll, zero så gäller det att ta till vara på denna tiden till skolan. O det är precis vad jag har gjort idag! Jobbat 8-14, laboration med skolan 14-16, kladdat på utkast till labbrapport, fixat snabbmiddag till V o mig, en liten minipromenad i regnet fram o tillbaka till videobolaget för att lämna tillbaka senaste Johan Falk-filmen o kvällen har spenderats med att renskriva o justera labbrapporten som för övrigt inte ska vara inlämnad förrän om två veckor men som redan nu ligger helt sparad o klar i kemimappen på skrivbordet i datorn! Yeey!! Gillar när jag o effektiviteten kilar stadigt!.. ;) Annars så ska jag bli bättre på att planera o pussla med skolan samtidigt som jobbet. Kanske dags att ta mig i nacken o införskaffa mig den där kalendern som jag tjatat om sedan jag blev antagen till skolan! Haha :) Har bestämt att lägga upp skolan måndag till fredag. Måndag o tisdag blir det hälsovetenskap o onsdag-fredag ska det enbart pluggas kemi! Bra upplägg enligt mig! ^^ Nu ska jag alltså bara plugga o jobba på vardagarna o helgerna ska vara fria om jag inte jobbar förstås som denna helgen. Dock finns det en liten sneaky twist till plugg på helgerna men då är det verkligen verkligen verkligen bara om jag måste!
Inga andra undantag!
Jag vet jag vet, det finns inga måsten här i världen men trust me, tidsbrist finns det tyvärr gott om emellanåt! ;)

2 kommentarer:

  1. Du kunde lika gärna pekat på mig också ;)

    Inte bara att man lägger på sig några kilo. Men att man mår som man gör. Ingen träning + mycke gotte. Herremingud vad humöret ändras och man kan faktiskt må riktigt dåligt... Träning bra för både kropp och sinne ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Skönt att man inte är ensam! ;)

      Radera