söndag 14 oktober 2012

Jag har skaffat husdjur!

 

Njaa inte hela sanningen men jag har fått en försökskanin som önskar att få ett träningsschema med upplägg ett på 3-4 dagar/vecka o detta ska bli såå kul! Det är bästa Mia som vill ha hjälp o jag hjälper meeeer än gärna till! Spana in hennes blogg här! O det är beach 2013 vi ska nå, det långsiktiga målet o det ska vi nå tillsammans. Jag kommer att joina henne så snart jag kan börja träna någorlunda igen. Några delmål på vägen dit också, bland annat vill hon klara milen under timmen o det tvekar inte jag en sekund på att hon kommer att klara i sinom tid. Här gäller det att ha tålamod o inte ge sig in i löpningen för snabbt utan detta kommer vi att ta successivt. Men det ska bli otroligt kul o spännande att få hjälpa till o framför allt att få följa henne o se vad träningen kommer att ge för resultat! :) Som mästerbjörn farsan Baloo i Djungelboken skulle säga:
"Jag ska lära han(hon) allt jag kan!" ;)

Träning o kost går hand i hand med varandra så jag tänkte lägga fram lite förslag till fröken. Inga dieter o inga förbud men små saker som man kan ha i bakhuvudet. Det gör ingenting att man felar någon gång ibland bara det inte är allt för ofta. Det gör ingenting att ta den där fikan med tillhörande sötsak bara det inte är för jämnan. Det är nämligen det lilla som gör skillnad. Jag vill inte få min lilla kanin att känna sig tvingad o känna att "hon inte får" utan jag vill bara hjälpa henne att hitta rutiner som passar just henne bäst. Hitta alternativ! :)
Men jag tror det blir bra detta o med tanke på att hon är en gammal(ung!) rugby- o fotbollsspelare så tror jag att vi kommer att lyckas slå samman våra vinnarskallar o skapa magi! Haha :D
Det är ju vi mot världen! ;)
 
 
Uppklädd o allt i min älsklings avlagda kläder som jag fått ärva vilket gör mig lite stolt för det är kärlek! ^^ Här skulle jag ut på jakt tvärs över gatan o hämta kvällens middag, gyrostallriken. Ensam hemma o på tok för lat för att laga mat till mig själv.. ;) Nu är jag dock sådär äckligt mätt.. Blää!.. I-landsproblem så man skäms!..
 
 
Mina nyinköpta Hulkengröna panties från HM.. Jag älskar ju färger o hittade även ett par patellgröna o ett par mintblå byxor på rean som jag lät hänga kvar (why??!) o det kliar fortfarande i fingrarna efter dom!.. Haha ;)
 
O så bjuder jag på denna då det enda som saknas är basebollträt o suspensoar så hade outfiten vart fullbordad! Haha
Kanske hjärtat iallafall blir lite stolt att jag bär favoritlagets keps?! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar