måndag 30 januari 2012

Dags att pumpa...

...musklerna!
Till den ärofyllda gränsen som når träningsvärken!








Just nu idag måndag står jag i startgroparna för en grym vecka. Energinnivån är på topp efter återhämtningen av den äckliga creepy sjukan med feber och total däckning. Det kittlar o spritter i kroppen idag! ^^





Med en riktigt god sömn i bagaget o frukosten vilandes med harmoni i skattkistan ska jag snart ta o kila bort till gymmet för ett styrkepass to die for! Jag ska nå bristningsgränsen idag efter att ha läst Philip Lailanis blogg: http://ptphilip.se/. Det är nu dags för finjusteringen inför beach-2012. Ni glömmer väl inte bort att februari stundar, fyra fjuttiga månader innan vi når den officiella sommarmånaden som lurar runt hörnet, för visst går tiden fort? Känn ingen press.. ;)



Jag känner en kämparglöd, det stora suget -motivationen till det hela endorfinkalaset som kan översättas till ren svenska:


t r ä n i n g ! Jag är så taggad efter denna ofrivilliga vilan jag haft!



Rock on!!



Även att jag står i ett bubbelskum som når mig högt över öronen av sprudlande pepp så står jag inför den jobbiga veckan i månaden som jag frestas av allt jag annars inte frestas av... Godis, c h o k l a d , kakor, bullar, fel mat, MYCKET fel mat, godisautomaten på jobbet, svårt att tacka "nej tack!" när det bjuds på något onödigt gott, sötsaker, you name it!



Jag har tidigare nämnt att jag unnar mig det jag är sugen på men under denna (helvetets)veckan blir det gärna varje dag o varje dag tycker inte jag är helt OK, just för att det triggar igång mitt sockersug o väcker det sovandes kakmonstret i mig. So I DON´T and I WON´T! För det har jag bestämt!.. -dammar av händerna- ^^ Haha



Nu kör vi! Förresten, har ni sett dagens väder?



Ut o njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar