tisdag 17 januari 2012

Josie the...

...Testpilot!


Gårdagens träning vart Skivstång - Helt ok men inte mer... [första intrycket!!] Första gången o där med en testrunda. Svårt att veta vilka vikter man ska ha o så när man inte vet vilka övningar som komma skall. Ändå fick jag hjälp av en instruktör med att välja vikter men det blev nog lite för lätt. Men bättre för lätt än för tungt så att man kan göra övningarna rätt. Men jag kände att jag hade velat, behövt, köra fler set för att trötta ut mig lite. Ska dock ge det en chans till fast med högre vikter, tror det kommer göra stor skillnad.


O som jag kände redan igår under passet lägger jag lite av skivstångens vikt helt fel o belastar en kota i nacken, eller rättare sakt en kota i högst upp på ryggraden [same same ;) ] så det ömmar lite idag.. Lika så på "vingspetsarna" efter övningarna då vi låg ner på stepbrädan.


Men träning ger färdighet!


Det är ju som all annat vad träning handlar om, att testa dig fram, att anpassa träningen till dig! Visst är jag tjatig? ;)


Efter skivstångspasset blev det även ett medelpass gympa med favoritledaren. Hennes pass är a w e s o m e!! Är man inte rejält svettig när man går därifrån så tycker jag att man får minuspoäng! Haha :)



Dagens 5km24,35min [-15sek sen sist] Ville nå 24,30min...


Nästa gång ska jag faan klara det, jag både vet o känner att jag kan!!


Träningsvärken kom iallafall fram nu efteråt så det är en skön känsla i kroppen idag... Aaah!..



Imorgon har jag bokat Cirkelgym o jag tror definitivt det kan vara my thing!! :) Kommer jag ihåg så ska jag ta ett kort på detta lilla söta gym-rum så ni får se.


Peppad till max! :)



Centimeter gör skillnad...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar