torsdag 19 januari 2012

Effective...

...Day off!


Idag är man ledig o ganska skönt faktiskt! Har hunnit med att vara lite effektiv till o med! ;)

Ställde alarmet på 06 trots att jag vart ledig men jag tycker det är så skönt att vakna så tidigt, ut på morgonpromenaden, äta frukost för att sen gå o lägga sig igen! Då är man precis sådär trött att det känns som att man lägger sig på en fluffig marshmallow när man bäddar in sig i sängen... Magiskt! :)


Vaknade sen runt 10.30 av mig själv o kände mig helt ok i både kropp o knopp. Känns i kroppen nu att man tränat mycket denna veckan, lite annorlunda upplägg o pass. Får väldigt lätt mjölksyra i både armar o ben nu om jag säger så.. :)

Låg o drog mig ett bra tag innan jag steg upp för en snabbfix innan träningen. Så skönt! Väl borta på gymmet ställde jag mig på löpbandet o tänkte att jag testar väl igen om jag lyckas med 5km på 24,30min. Men jag kände ganska snabbt att jag inte orkade maxa idag. Det kändes alldeles för mycket.. -cashiiiing!- Fick en alldeles lysande idé! Varför inte sänka tempot och testa att springa längre? So I did!


Resultatet blev 1 mil, 10km på 57,05min!

Tiden är kanske inget att hurra för men för mig kändes det riktigt bra! Ett gammalt mål om att klara milen under en timme blev nått! Men däremot så ska ju siffran ner till 55min... ;)

Men det tar vi sen för nu ska jag v i l a, tycker jag förtjänar det efter att ha städat lägenheten också! :P



Har tvättstugan om en stund så det händer ju ingen direkt action idag inte. Kvällsfika med Fia som nu går på LCHF o därför har jag bakat en kladdkaka i hennes ära som vi ska gotta oss med! Mums! :) Luktar jättegott här!!.. ^^

Receptetkladdkakan är hittat på http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/

Kanonblogg om just LCHF!


Sen vill jag titta på V då dom har hemmamatch ikväll så ska iallafall hinna med att se nån period mellan tvättmaskinerna! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar