onsdag 19 februari 2014

10 dagar senare...


 
O jag står helt blixtstilla o stampar på ett o samma ställe nu.. Så fruktansvärt trött på min förbannade hals. Ännu en gång! Hur många gånger är det nu? Jag har tappat räkningen... Men så har jag nu tagit tag i saken på allvar o ska nu se till att mina förbannade halsmandlar elimineras från min kropp så att jag slipper detta.
Kontaktade tidigare idag rådgivningenÖron- näsa och halsmottagningen här i Kalmar o tog reda på hur jag ska gå till väga för att ta första stegen i denna battle o jag fick tipset att skicka in en egenremiss till kliniken. Sagt o gjort! Skrev ett brev till dom som ska läggas på lådan imorgon då jag glömde bort det efter jobbet idag. Frågan är nu om jag kommer lyckas få min vilja igenom då jag har förståt att de inte är så glada i att ställa upp för en o ta bort ens halsmandlar om man inte lider "på riktigt" av halsfluss typ en gång i månaden eller nåt sånt löjligt... Fast jag ska nu spela tuff o inte ge mig förrän jag får min chans att visa att jag kommer må såå mycket bättre utan dom små jäkla bollarna i halsen. Eller små o små, det är just små de inte är utan de är ju onormalt stora i vanliga fall plus att de sväller upp o bli ännu värre av minsta lilla förkylning. Inte bara det att jag blir sjuk ofta pga halsen utan det påverka även min sömn.. Nej, Power to the peolple, nu ska jag ta upp min fight! :)
 
 
Tanken vart att jag skulle försöka ge mig på ett väldigt lätt styrkepass idag efter jobbet o jag vart så glad när jag packade träningsväskan som fick följa med till jobbet imorse. Men där tog det sedan stopp o ju längre dagen gick desto mer blev träningen ett önsketänkande... Väskan ligger på hyllan o jag blir så äckligt omotiverad med kosten när det håller på så här..
Nu får jag försöka skärpa mig o ta mig lite i kragen o i alla fall försöka göra det bästa av situationen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar