måndag 24 februari 2014

Tomt på kontot!

 
Måndag efter jobblördag betyder leeeeedig! Älskar't! ;)
 
Startade dagen på bästa sätt med en morgonpromenad. Gick upp när Victor ändå vart i full rulle med att fixa sig för jobbet. Gick inte alls att somna om o speciellt när jag såg mellan persiennerna hur ljust det vart ute. Nä, upp o fånga dagen! :)
 
Hem en snabbis efter promenaden o slänga i mig lite frukost som idag blev två äggmackor på LCHF solrosbröd, för sedan väntade dagens första träningspass. Styrketräning för tricpes o axlar o sedan toppade vi med ett gruppass IW. Svettigt värre! :)
Direkt hem o ta en snabbdusch, ner till tvättstugan o slänga in första tvätten, cykla bort till Maxi o köpa lite småsaker till kvällens middag som blev betydligt fler saker än väntat.. ;) Ner en runda till i tvättstugan o hänga upp det som behöver hängtorkas o resten i torktumlaren o de sista två maskinerna med tvätt. Började med lunchen som vart middagen då men som också blev morgondagens matlåda. Hängde ni med där? Haha ;)
 
Thaistyle! Såå gott o såå enkelt o snabblagat! :)
 
Sedan vart det bara det sista kvar av tvättiden sedan bäddade jag rent i sängen, diskade o  chillade lite innan det vart dags för dagens andra träningspass, ett gruppass Intervall/flex. Känns riktigt skönt efteråt kan jag meddela. Flexdelen är rörlighetsträning med stretch o det är så skönt då man är stel som en vandrande pinne. Haha ;)
 
Bilden till höger är efter dagens andra pass o jag fick likadant pirr i axlarna som efter dagens första pass. Kittlar dödskönt! :) O bilden till vänster är något av det som inte stod på inköpslistan när jag vart på Maxi men som ändå lyckades följa med mig hem. Konstigt, svårt att skilja på Maxi Ica Stormarknad o Teknikmagasinet.. :P Men men, nu längtar jag som sjutton till onsdag då det står löpning på schemat o de nya lurarna ska få sin premiärtur! :)
 
Igår delade jag med mig av att jag kommer köra LCHF framöver o jag känner att jag verkligen tagit rätt beslut. Det passar mig som handen i handsken! O det är så lättillgängligt också. Som nu på torsdag ska vi på after work med jobbet för lite musikquiz o en matbit o jag vet redan nu vad jag ska äta utan konstigheter o speciella krav. Fläsknoisette med bearnaisesås, bort med pommesen o lägg till varma grönsaker. Kan inte bli godare än så! O jag är egentligen inget större fan av just bearnaisesås men den på Harrys är verkligen mumsfillibabba! :) 

Något annat som vart mumsfillibabba vart denna cheesecake som jag gjorde igår. Helt o hållet LCHF-vänlig o supergod! :)
Jag lider inte ens lite... ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar