fredag 7 februari 2014

Fredagsfräckis

 
Mindre charmig selfie men wtf, jag gjorde nytt rekordmilen idag! ;)
 
Nej, tyvärr har jag ingen fredagsfräckis på lager som jag kan bjuda på ikväll men däremot har jag nya rekord att redovisa! Yiihaaaaaa!!
Vilken kväll det blev på löpbandet! Haha :D Kände det nästan direkt efter att jag satt båda fötterna på bandet o fått det i rullning att detta känns så j-a bra! Sprang på hastighet 11 i början fram till 3km sedan ökning till hastighet 12 o 13 som jag sedan pendlade mellan. Första kvällens PB blir när jag når 5km. Sist jag sprang 5km slutade tiden på 26,19 min. Ikväll blev tiden 25,50 min! Men det tog inte stopp där.
Utan benen fortsatte precis som jag ville. Ingen otäck håll som ibland försöker sätta käppar i hjulen för en o inte heller några känningar i vaderna som jag kan få ibland utan det bara flöt på. Så jag sprang, bokstavligen sprang alltså, inga pauser med promenad utan jag sprang hela vägen från start till mål, o när jag når milen på skärmen framför mig står klockan på 49,45 min! Jag vart helt överlycklig! Haha :D Helt sinnessjukt bra om jag får säga det själv! :) Ibland bara måste man få ge sig själv cred.. :P
 

 
Ett av mina mindre mål med löpningen vart att klara milen under timmen då jag visste att jag skulle klara det inom kort. SEDAN skulle jag försöka ta mig ner under 55min, 50min osv. Men idag spräckte jag 50 minuters strecket o ingen kan vara nöjdare än vad jag är nu. Med tanke på att jag har tyckt att löpningen vart så fruktansvärt trist o tråkig så har detta hjälp mig på traven att fortsätta. Bita ihop. Vilket också gett mig framsteg för slitet. Övning ger färdighet, inget snack om den saken! :)

 
Dock önskar jag att hjärtat vart hemma så att jag kunde få nån att tjoaa tillsammans med. Inte bara för min skull för mitt nya PB på löpbandet utan för att min älskling faktiskt fyller år idag! Grattis till dig mitt allt!
Han spelar borta ikväll o jag såg precis att de tog hem kvällens vinst. Dubbelt firande för oss imorgon då när det vankas kalas för min älskling. ;) Men nu vill jag bara få hem honom men frågan är om jag lyckas hålla mig vaken tills de kommer hem. Det ser mörkt ut.. Haha :P
Jag är såå glad att vi har hela dagen imorgon tillsammans. Ibland hatar jag att vi ses så pass lite som vi gör. Usch..
Får väl försöka se det positiva i det hela att vi inte hinner tröttna på varandra. Haha ;D
 
Älskar dig Victor!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar