torsdag 5 december 2013

Frånvarande

 
Nästan en vecka har gått sedan jag bloggade sist o detta på grund av hemska sjukdom!
 
Fy sjutton vilka hemska dagar jag har bakom mig. Det ironiska är att jag på fredagkvällen verkligen tänker att shit vad jag mår bra nu! Det vart längesedan som jag vart så här pigg o kry som jag känner mig nu, helt fantastiskt! Så vaknar jag natten till lördagen vid 01 o mår så fruktansvärt illa. Försöker somna om men det är omöjligt. Efter mycket ålande o snurrande i sängen så runt 03 ungefär släpps helvetet löst. Jag får rusa upp för att hinna till toaletten o såhär fortsätter det sedan fram till strax innan 08. Till min stora besvikelse får jag ställa in träningsdagenFriskis med Mia som jag längtat så mycket efter hela veckan lång. Får avboka alla passen o jag vart såå besviken! Inte mycket att göra åt saken...
 
Helgen fortsätter i snigelfart o jag mår så fruktansvärt dåligt konstant. Måndagen kommer o en sjukanmälan till jobbet är bara att konstatera. Har inte bett till porslinguden något mer sedan i lördags men mår bokstavligen talat skit. Ringer till vårdcentralen o får en tid då jag känner mig som två pluttar hög med noll energi då jag inte fått i mig nånting sedan fredagens kvällsmat mer än några zippar vatten. Där får jag till svars att det är ett elakt magvirus. Bara att vila o dricka mycket.. Blir även rekommenderad att försöka få i mig någon typ av skorpor eller rostat bröd. Lättare sagt än gjort.. Gör i alla fall allt för att få i mig de där två rostade mackorna som till en början går alldeles utmärkt tills efter någon timma då de väljer att göra retur igen.. Kan erkänna att jag vart helt gråtfärdig av utmattning vid det här laget. Till kvällen sen försöker jag på nytt att få i mig två rostade mackor som sedan stannar i magen o jag lyckas somna o sova nästan hela natten. Nu är det värsta av illamåendet över men magen lever sitt egna liv. Låter o känns som en jordbävning där inne men igår äntligen verkade jag få bukt även på den! Hallelujah!
 
På dessa dagarna sedan i lördags till idag har jag fått i mig ungefär lika mycket, om inte mindre, än vad jag äter på en hel dag i normala fall. Helt sjukt vad påverkad man blir när magen gör uppror! O med tanke på att det tagit så lång tid innan jag kände mig något bättre hann jag till o med tappa min livsglädje lite.. Jag har vart såå ledsen! På riktigt alltså! Den där darrande underläppen har vart på känn hela tiden.. Haha :) O jag som skulle baka lussebullar i lördags också... Besviken!
Men för att lugna er lite så såg jag den lilla ljusglimten av glädje igår efter att magen sakta men säkert börja reda till sig o jag kan nog till o med våga längta till att få jobba imorgon! :)
 
O Victors bästa uppmuntran dessa dagarna vart att jag i alla fall tappat en massa kilon.. "Vad väger du nu, typ 57kg?!" Haha Yeah right Mr.. Dessa karlar.. ;)
 
Vågar inte riktigt tänka på träning än. Vet inte om jag ska se fram emot det eller bäva för det. Man kommer ju känna sig sjukt klen i alla fall, det är ju något som är säkert! Det får vi ta när det kommer... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar