fredag 13 juli 2012

Crossfit

B o k a t !


Nu är det bokat ett introduktionspassCrossfit Kalmarlördag den 28e juli klockan 10.00 prick med Jennypenny. Woohooo!! Kan knappast bli bättre tajmat efter semetserveckan på Mallis! Lär behövas om jag säger så.. Haha ;)
Det blev alltså inget pass nu på lördag med Mia då det vart skivstångspass som vi båda ska gå på.. Få liksom passa på de bra passen som finns nu på Friskis över sommaren för det är verkligen
g l e s t !


Vad har jag mer gjort för dumt nu då som kommer sätta mig på prov. Jo, jag har bokat ett HIT-pass på måndag... Haha Never done that o jag har redan fjärilar i magen! ;)

"HIT - Funktionell träning och hög puls. Du ska vara rejält träningsvan och gilla att ta i när du tränar."

Det låter ju som nåt som skulle falla mig i smaken men det är ändå pirrigt då jag aldrig gjort det tidigare... O det är ett pass med högst 19pers så det är ju ingen stor grupp heller vilket gör det ännu mer nerve wracking! :D


Veckoresumé:

MÅN: Morgonpromenad. Styrka biceps/triceps/axlar + kondition crosstrainer 30min backintervall
TIS: Morgonpromenad. Styrka ben/rumpa + kondition cykel 45min backintervall
ONS: Morgonpromenad. Styrka rygg/mage + kondition crosstrainer 10min backintervall(Lite bonus innan passet) + Grupp-intensivpass
TORS: Morgonpromenad. Kondition crosstrainer 15min backintervall(Lite bonus innan passet) Spinning-kombi/skivstång
FRE: Morgonpromenad. Vila!
LÖR:
Morgonpromenad. 1h skivstång + kondition crosstrainer 30min backintervall (Lite styrka axlar också kanske? :P)
SÖN: Vila!


Ett steg fram, två steg bak?
Vart lite besviken igår när jag tog en formbild på ryggen... Tycker den har minskat i volym? Kan det bero på att jag inte längre går på strikt LCHF? Fick lite härlig feedback av några härliga deltagare från Hundra grymma dagar som tyckte helt tvärtom än vad jag gör! Fast jag skyller på vinkeln... Haha :)


Annars en riktigt kul vecka som vart full med endorfiner o andra sköna känslor i kroppen efter att ha kommit igång efter en veckas vila pga halsont/förkylning. Jag blir fasiken lycklig av träningen!! :D
Feelgood...
Spinning-kombi/skivstångspasset vart jättekul! Vart lite nojig att det skulle kännas lite stressigt när man helt plötsligt skulle hoppa till nästa moment men det vart absolut ingen stress här. O det bästa vart att vi började med 45min skivstång o sparade det bästa till sist o avslutade med 45min spinning. Ett bra pass om man vill kombinera styka + kondition men kanske inte är så sugen på gymmet o de gamla vanliga som man annars alltid kör.. :)



O som grädde på moset fick jag igår reda på antagningsbeskedet från högskolan o utbildningen man har sökt till hösten. Fick reservplats 12... Så nu får man vänta till 8e augusti för slutgiltigt svar! ><


Men nu tänker vi inte på det utan gör klart dagens plikt o tar sedan helg o semester! ;D Firas imorgon med morgonpromenadTereses skivstångspass med Mia, lite grillat o födelsedagsfirande för moi! pappa ska träffa svärföräldrarna for the first time! ;)
Vacation!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar