söndag 29 juli 2012

Plikten kallar!

O semestern är slut..
Eko eko eko..
O bloggen ekar med sin frånvaro.. ;)



Spinning är ingen dans på rosor!
Me likie like! ^^

Men det har också vart veckans enda träningspass (o en morgonpromenad) o hela semesterns fjuttigaste andra pass.. Men är man ledig så är man o man måste få unna sig den där rejäla vilan ibland som faktiskt kallas just semester. Har vart ganska skönt ändå även om det rycker i hela kroppen efter träning! Dock med min otur vekar det bli längre vila än vad jag vill. 

Har fått riktigt ont i ena örat o hörseln är rejält nedsatt så imorgon, mot min vilja men måste man så måste man, blir det att ringa vårdcentralen o få remiss till öronkliniken för så här kan jag inte ha det.. Roligt slut på semestern o perfekt start på första jobbveckan! :'(
Det är inte ofta jag är nere eller bitter men i detta läget är det svårt att vara sprudlande läkarbesök o speciellt när det gäller öronen är jag skräckslagen! 
Jag började med mina öronproblem innan jag ens fyllt ett år gammal till sena tonåren med öroninflammationer titt som tätt, bada utan fetvadd i öronen vart inget alternativ, haft rör, bytt trumhinnor på båda öronen, regelbundna besök öron-näsa-hals på sjukan så man kanske borde tycka att jag är van? Men det är nånting man aldrig vänjer sig vid.. Aldrig!.. O nu på äldre dar har jag klarat mig någelunda bra fram tills nu o det är bara att inse fakta o ta tummen ur att låta bli träningen för att träna med en infektion i kroppen vet vilken träningsvan som helst att det är
f.ö.r.b.j.u.d.e.t.!. 
För jag kan säga redan nu att läkarbesöket kommer resultera i örondroppar o antibiotika.. 




Men om vi ska blunda lite för detta dåliga så har jag haft två helt fantastiska veckors ledighet! En vecka på Mallis, mellanlandar hemma en dag o spenderar onsdagen med lite träning, grillning o en kväll som slutade in på småtimmarna ute på gården med bästa grannarna, tidigt torsdags morgon mot Öland till V's syster med familj som årligen hyr en stuga i Byxelkrok o vilket ställe!! Hur vackert som helst! Där vart vi iallafall från tors-fre o spenderade första dagen på Böda, Sveriges finaste sandstrand?, ut o äta middag i hamnen o så cykelrace hem! Vi vart 6pers o 3 cyklar så ni kan föreställa er hur fyra lulliga vuxnar taggar tävlingsnerverna! Hahaha ;D O fredagen blev det ännu mera strand o bad innan vi avslutade ölandsbesöket med att hämta upp hemmagjorda kroppkakor. Mums!! Vart så där äckligt mätt precis som man ska vara efter bodycakes! ;)
Tack bästa familjen Lewin för allt bus, kul, gott o härligt! :)


O igår lördag tog vi det bara lugnt med sovmorgon o en bio. Den senaste Batman o den får fullpott i poängligan! Så grymt bra o spännande!!
Måste ses!.. :)


Lite knappt 12 timmar kvar nu innan man ska stiga upp för morgonpromenaden imorgon, fixa frukost o vidare mot jobbet.. Har faktiskt ingen ångest över huvudet taget men den kommer väl.. ;) Men nu ska jag ta till vara på de få timmarna som är kvar av min semester o bara njuta o tvätta klart tvättberget förstås.. 
Imorgon börjat allvaret igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar