tisdag 10 juli 2012

Now what?

Hundra grymma dagar är över o jag har inte längre någon diet att följa. Föredrar att kalla det kostdiet klingar bantning i mina öron o viktnedgång är inget jag är intresserad av. De fyra kilona som kom med LCHF-kosten under utmaningen ser jag bara som ett plus i kanten, no more... Jag vill inte visa intrycket smal o klen utan jag vill utstråla fit o i form. Som nämnt tidigare:
"Jag ser smal o i form som två helt skilda saker..."
-O jag vill vara i form! ;)


Annars känner jag mig något vilsen när det gäller maten nu när jag får "äta vad jag vill" o helt ärligt saknar jag att följa något. Det vart mycket lättare på nåt sätt..


Ätiti vad jag vill har jag verkligen gjort nu i 1,5 vecka rättare sagt. Både bra o dålig mat. Men har insett nu att jag förätit mig både på godis o glass(?!) Glass som borde vara omöjligt att föräta sig på när man heter Josefine, hade kunnat leva på det om det gick! Haha
Fick detta moment igår när jag vart hemma på lunchen o såg godisskålen men några bitar kvar sen helgen o glassen i frysen som konstigt nog finns kvar(?!) o jag kände inte det minsta sug på att stoppa in det där i kakhålet.. Haha ;) Går ju i bara farten annars.. :P
Bara att inse fakta att jag faktiskt har förätit mig på det.. En o en halv vecka tog det! :) Fast det är ju bara till ens fördel när man vill vara nyttig o sköta kosten trots allt.. :)


Åt kebabtallrik i söndags när bakfyllan vart ett faktum o visst vart det gott men pommes är ingen favorit längre.. Smakar bara konstigt, typ.. hm.. fett? Väldigt lustigt iallafall som inte alls faller mig i smaken längre. O magen är inte heller något större fan av just friterat längre.. Märktes ganska ordentligt efter att jag o Fia åt thai i måndags. Däremot vart ju kebaben med all sallad o såååås yummie! ;)

Något annat som jag ätiti som jag verkligen inte alls saknat är både ris o pasta. Det är inte så gott som jag trodde det skulle vara o egentligen är det ju tillbehören som tex. såsen som gör hela smaken. Så varför stoppa i mig nåt bara för utfyllnads skull när det finns så mycket godare
(o nyttigare!) alternativ att välja mellan som också är så mycket bättre för kroppen? O magen också för den delen.. :)

Vem tackar nej till denna formen, liksom.. ;)

Så därför kommer jag nu att köra mitt egna race, fortfarande med en äta-vad-jag-vill-dag i veckan om jag ens känner för det, med en kolhydrats fattig kost o högt protein-innehåll men dock inte helt o hållet. Nypotatisen åker ner med gott samvete men annars kör jag bara på som vanligt då det får mig både piggar o på bättre humör. Mår magen bra mår också resten av kroppen bra! Så enkelt är det ju! :)
Kommer dock inte basera kostenfett längre som man gjorde med LCHF utan nu blir det ju min alldeles egna version, en salig blandning av LCHF, GI, Paleo mm mm. Kan inte bli annat än bra! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar