lördag 15 september 2012

Ass to the grass

Stod det på dagens träning!

Har planerat tre veckors träning framåt så här snackar vi framförhållning! ;)

Ställde om alarmet imorse hela tre gånger! Haha Första gången stod den på 08 för morgonpromenad, vaknade i ottan o ställde om den till 09 o tänkte att jag stiger upp o går raka vägen till gymmet, efter att ha kollat på klockan vid 07.30 valde jag att ställa om alarmet till 10.30, alltså hoppa både morgonpromenaden o gymmet o istället direkt till jobbet men när jag kikade ännu en gångklockan vid 08.30 så steg jag upp o befann mig på gymmet en kvart senare o körde världens skönaste benpass! Fick kramp i rumpestumpen både en o två gånger o då är det lyckat!! ;)

Världens fulaste o kanske onödigaste bild men what the heck! Haha ;)

 
Men nu är jag trött o har tryckt i mig en smarrig frukost med kesokesella med kanel, banan, blandade frön o några russin o till det en äggmacka. Smarrigt värre o nu stå jag mig ett bra tag tills mat-o-sovklockan ringer igen o det är dags för lunch.. :)

Händer inte mycket nu i helgen eller kommande vecka då det i stort sett bara är jobb, skolan o träning som hinns med. Den lilla stund utöver detta försöker jag spendera med V som kanske tycker att jag har lite väl många bollar i luften nu! Haha Men det kommer bli bättre! :)

Min stora kärlek

Om ett par veckor blir det vila från träningen o även om träningen är mitt sätt att varva ner o dra ner på tempot lite för stunden med allting så är det ändå tidskrävande. Denna vila är inte enbart för att få mer tid till annat utan även för personliga själ där vilan är ett måste.där kommer det bli lite mer tid över till skolan då jag gärna vill ligga steget före, lite innan veckoplaneringen så att man har lite tillgodo. Som det ser ut nu så hinner jag ju med allting men det är precis på marginalen. Haha :) Tur man är envis som en get o har tålamod av stål! :)
Sen ska det bli lite skönt att samla nya krafter för att sakta men säkert komma tillbaka på banan igen! Nytändning! :)


Veckoresumé V.37:

MÅN: Morgonpromenad. Styrka triceps/axlar + kondition crosstrainer 30min backintervall
TIS: Morgonpromenad. Styrka rygg/biceps + kondition crosstrainer 30min backintervall
ONS: Vila! (Sthlm)
TORS: Vila! (Sthlm)
FRE: Vila! (Halvdöd.. ;))
LÖR: Styrka ben/rumpa + konditon crosstrainer 30min backintervall
SÖN: Styrka triceps/axlar + kondition crosstrainer 30min backintervall

En helt o.k vecka men dock gillar jag inte att ha så många vilodagarraken, högst tvåraken brukar jag ta. Men nu blev det så o sömnen behövdes ta igen efter Sthlm o det är inte hela världen. Nästa vilodag blir inte förrän på torsdag nästa vecka men efter att ha haft min tredagarsvila nu känns det skitbra! :)

4 kommentarer:

  1. Varför denna återhållsamhet med träningen om ett par veckor? :/ Diggar ju din blogg! Du peppar ju MIG! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hey Maria!
      Shit vad kul o höra att man lyckas peppa andra! :D Känns overkligen att jag skulle lyckas göra det.. Haha :)

      Det är enbart av personliga själ som jag ska vila ett par veckor då jag helt enkelt inte har möjligheten att träna under denna tiden men don´t worry! Jag kanske (förhoppningsvis!) är tillbaka på banan snabbare än väntat! :)

      Radera
  2. Hoppas du återhämtar dig snabbare än snabbast så min latmask inte får storhetsvansinne. :)
    Får man fråga hur mycket du har gått ner sedan du började träna? Och hur mycket har du tightats till (gått ner många storlekar osv.)? Har du någon gång varit stor/tjock? Och när började du träna? Du är grym, bara så du vet! Din kropp är verkligen kanonsnygg! :D Med vänlig hälsning, Maria.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas såklart jag också för soffpotatisen i mig är inte svårflörtad! ;)

      Jag har inte gått ner så mycket om man bara ska se vikten i kilo på vågen. Men om jag ska ta det kortfattat hur det började när jag fick mitt wake-up-call så vart det efter studenten 2004. Jag vägde då runt 68kg till mina 165cm, tror det vart närmare 70kg men jag slutade väga mig efter ett tag. Har alltid avskytt vågen o gör det fortfarande! Hade stl M/L O jag kan inte påstå att jag vart tjock men jag vart definitivt mullig. Jag kommer fortfarande ihåg att det vart när jag fick en inramad bild på mig själv av en kompis som jag tänkte "Men shit, hur ser jag ut, ser jag ut SÅDÄR?!..." Efter detta började jag med mina morgonpromenader o det vart väl det enda som jag körde "träningsmässigt" under första året om man kan se det som träning men det vart en början och kosten ändrades radikalt. Jag har min storebror att tacka för detta då han sedan tonåren alltid tränat och gått från en mullig till fit for fight så han är min stora förebild! Idag har han en fysik som en athlet!
      Men under denna perioden vart jag värre än Hitler när det gällde maten och onyttigt. Jag unnade mig i stort sett aldrig i veckorna utan jag hade min dag, söndagen, som vart min gottedag om jag kände för det. O jag kom ihåg att kompisarna tyckte att man vart så förbannat tråkig när man aldrig ville äta godis när man hade en tjejkväll eller ens ta en bulle när vi vart ute o fikade. Men jag körde stenhårt på detta o jag gick ner väldigt fort till 58kg. Hade inte en muskel på kroppen då o jag vet att mina kompisar uppfattade mig som väldigt smal, något som jag själv aldrig såg. Sedan har jag pendlat mellan 60-65kg o jag började med jympa på Friskis. Körde på där ett tag, sedan kom styrketräningen in o jag körde på i samma spår o det hände inte speciellt mycket med kroppen förrän till för kanske 3 år sedan som jag verkligen fastnade för gymmet. Men det är bara under det senaste året som jag tränat som jag gör idag o jag älskar det! Jag ligger stabilt mellan 60-62kg idag, har stl S/M går inte att mäta på samma sätt som tidigare då jag vet att muskler väger mer än fett så det är också en orsak till varför jag undviker att väga mig då man kan bli lite kluven.. Därför har vi måttbandet om man nu vill mäta sig o med tanke på att jag inte mätte när jag vart som störst så vet jag inte hur många centimeter jag tappat men om man ser tillbaka på min period under "Hundra grymma dagar" o resultatet där så kan man ju bara föreställa sig hur många centimeter man gått ner från det att man började träna! :) Idag unnar jag mig något onyttigt när jag helt enkelt känner för det, så länge jag rör på mig. För det är ju faktiskt så enkelt att det som kommer in behöver åka komma ut! :) O jag har fortfarande min en dag i veckan som jag låter mig äta precis det jag vill för att ladda upp med ny energi för kommande vecka o för mig gör det jättemycket! :) Men jag kör inte med några Hitlerfasoner idag.. :) Jag känner mig hälsosammare o jag tänker hälsosammare än vad jag gjorde när jag började o mitt intresse för hälsa i sig har bara växt sig starkare med tiden vilket också lett mig till att jag idag studerar just Hälsovetenskapliga programmet! :)
      Vet inte om min berättelse gjorde dig något klokare men tack som fan för din komplimang!! :D

      Radera