måndag 17 juni 2013

9 dagars vila

-Slut!
 
 
Min vilanio hela dagar är nu över o jag är nykär i gymmet igen! Störtkär alltså! :D
Vart faktiskt lite nervös idag när jag vart på väg till gymmet då man känner sig lite lost efter att ha vart borta så länge. Eller länge o länge, nio dagar är väl ingen evighet men man hinner förvirra bort sig under den tiden. O det är inte speciellt svårt att hamna i farozonen, the Comfort zone!
Formen är såklart som den är efter nio dagars vila innehållande ganska mycket godis faktiskt.. Vad hände här då? I don´t know... Antar att the Pissed at Men Syndrome vann över mig denna gången. Konstigt hur piece a cake det kan vara ena månaden o rena helvetet andra månaden.. Dagens sanning är väl den att det inte är lätt att förstå sig på kvinnofolket när vi inte ens begriper oss på oss själva! Hahaha ;)
Fast killar kan också ha pms, trust me!
 
 
Idag började jag veckan med favoriten axlar o triceps. O även att det kändes att jag inte tränat på ett tag så orkade jag tungt! O det blir man bara lycklig av.. :D Även att man försöker skaka loss mjölksyran så hänger den ihärdigt kvar o jag gillar ju det.. Haha Tyrannen själv.. :P
O som vanligt supersetade jag med två övningar hela tiden, dvs först ett set en övning, direkt till nästa övningett set o sedan kort vila x3.
Övningar:
 
Militärpress med skivstång
Pushdowns i cable med stång
Flyes med hantlar
Tricepspress bakom huvudet med hantel
Drag mot hakan med skivstång
Tricepspress i maskin
Trio med viktplatta
Tricepspress i cable bakom huvudet o fram
Axellyft åt sidan med hantlar
 
O idag tog jag mig även ut på morgonpromenad igen. Så nu är jag igång o både suget o lusten efter träning finns där! :)
 

Dagens spännande matlåda bestod av omelett som istället blev scrubble eggs efter att ha fastnat i stekpannan, en halv avocado o en burk makrill. Nam!
Är faktiskt så mycket godare än du tror! ;)
Ibland orka man bara inte snofsa till det o då gör man det enklaste möjliga av det som finns. Inget komplicerat o inga konstigheter. Keep it simple! :)
Men imorgon bjuds det på ugnstekt lax med wokgrönsaker o hemmagjord romsås på kesella.. :P
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar