torsdag 27 juni 2013

Vinnande koncept


Ingen rolig början på dagen igår o som ni säkert kan fundera ut själva så hoppade jag morgonpromenaden. Haha :P
 
O när det är så tråkigt väder ute så får man se till att göra det bästa utav det. När det vart uppehåll från regnet blev det en sväng in till stan för att köpa doppresent till lillkillen A som ska döpas på lördag. Sedan blev det lite spontanbak, proteinsnäckor. Testade att göra fyllning med vaniljkesella men jag tycker nog det är godast med den vanliga traditionella fyllningen, massa massa kanel.

Fast dom vart ju inte äckliga... ;)
 
De senaste två dagarna vart tanken att inte köra två pass men nu har det blivit så i alla fall. I brist på annat... ;)
Så igår i tråkvädret blev det styrketräning, triceps o axlar med cardio 30min backintervaller på crosstrainern o på eftermiddagen blev det IW. O idag blev det styrketräning även denna morgon för biceps o rygg cardio 20min crosstrainer cardioprogram o ikväll är det spinningpass som gäller.
O dagens rygg o bicepspass vart superkul trots att jag vart själv! Jag har velat komma igång att träna chins o pull ups men vill helst inte göra detta ensam men idag gjorde jag det i alla fall. "Skit samma!" tänkte jag bara. Haha :P Men jag ju erkänna att det underlätta att vara två när man tränar med gummibanden för lite assistans med att dra ner gummibandet o sätta i foten. Fnissade lite för mig själv när jag höll på o mecka med detta... Haha :D
Men nu ska jag inte komma undan. Under varje rygg o bicepspass ska det tränas chins o pull ups. No excuses! :)
 
I måndags klottrade jag om min lilla svacka som jag har för tillfället men jag känner att jag börjat ta mig uppåt igen. Tack vare träningen. Denna veckan kan ses som väldigt mycket träning för vissa, jag gör det inte. Lite mer än vanligt bara. Jag är ledig o gör det jag tycker är allra roligast. Dock är det en vecka med mer träning för att jag ska få en rejäl kick i baken. Det är så jag funkar. Skulle jag hålla på att fortsätta dalta med mig själv o träningen skulle jag förmodligen stanna i denna svackan i all evighet. O det är inte att föredrar kan jag lova.
 
Efter denna veckan kommer jag att gå tillbaka till mitt gamla hederliga träningsupplägg.
Styrketräning + 30min cardio eller gruppass 3-5 dagar/vecka, 1 dag med endast löpning då helst 10km. Är jag trött på styrkan så blir det endast cardio eller något gruppass eller både och.
That´s it!
Ett upplägg som jag vet fungerar för mig.
O yes, jag började redan kicka igång detta upplägget denna veckan men framöver blir det inte lika många pass som det blir totalt denna veckan. :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar