tisdag 24 april 2012

6e otränade dagen

66 dagar kvar av hundra grymma o sjätte dagen helt utan träning..

Blev en morgonpromenad idag iallafall o detta vart första morgonen under dessa otränade dagarna som jag vaknade med lite energi. Lite rosslig i halsen o igenkorkad i nosen men inte alls lika illa som det vart hittills.Våga man hoppas på att det äntligen håller på att vända?! ><
Jag tror jag vågar hoppas iallafall men inte så väl så att jag vågar träna än.. Hellre en dag extra o bli en 100% frisk nötkärna än att jag kör ett pass o backar två steg, nej tack.
Mitt tålamod börja tryta.. ;)

Efter morgonpromenaden o efter att hjärtat gått till jobbet hade jag tänkt att krypa ner under täcket igen (började inte jobba förrän 14) men jag vart lika speedad som hackspetten i Kalle anka på julafton! Haha Slängde ihop en enkel smoothie på det som fanns hemma o sen vart jag igång med att spika upp en tavla, städa toaletten, dammvippan i högsta hugg fladdrade som aldrig förr varvad med en slingrande dammsugare i en hastighet på 180km/h (typ) o helt plötsligt Voilà!! Färdigt!
Vad nöjd man är efter dessa sällsynta städryck! ^^
O desto mer tid över imorgon innan kollegorna trillar förbi o mellanlandar hos oss innan vi går vidare mot vår teamkväll med bowling, tacobuffé o god dricka! :)

O där förtjänade jag också att bädda ner mig i sängen igen, and so I did.. i typ två timmar.. Haha ;)
Pigg o gladare än på länge när man äntligen känner att förkylningen går åt rätt håll o både smak-o luktsinnet snart är fullbordat igen. Aaahh.. Jag njuter! :)) O jag can't wait på kommande träningspass!! ^^

Började fundera på det här med belöning.. Alla är vi ju olika när det gäller belöningar o jag har hört från flera håll att det är så himla dumt o onödigt att belöna sig själv med onyttigheter som godis. Aa det kanske stämmer men min belöning efter dessa hundra grymma dagarna kommer precis vara det där förbjudna, den fetaste godispåsen ever med extra allt!! O det ska bli såååå gott!! :D

Sen att jag kommer bli sockerbakis det struntar jag i.. ;)

2 kommentarer:

  1. Du gör helt rätt i att belöna dig med en stoooor fet godispåse efter 100 DAGAR!!! Du är nog inte som jag som unnar (unnade ;)) mig en stor fet godispåse varje vecka... Snart är du halvvägs!! DU kommer bli skitsnygg till sommarn =) Hejja!!!

    SvaraRadera
  2. Du glömde nåt här.. VI kommer bli beachsnygg till sommaren!! ;))

    SvaraRadera