fredag 13 april 2012

Lite smått nykär

gymmet!

Har en ny favorit at the moment. The crosstrainer!!
Det riktigt svider i skinkorna efter ett pass! O vem gillar inte det?! Haha ;) Är lite annorlundare än de vanliga crosstrainers, det är större o känns mycket mycket mer i ben o rumpa. På dessa kan man även höja så att det blir backe! Cooooolt!
Körde ett 45min cardiopass på denna nyfunna kärlek igår o när jag vart färdig med passet stod mätaren på 741 kcal! Say whaaaat?! Jag brukar inte lägga någon större energi på kalorierna men här tappade jag nästan hakan.. Haha Kan det verkligen stämma?

Avslutet på denna träningsvecka lägger jag på styrka, axlar o armar plus ett spinning puls/intervallpass. Summan av kardemumman:

Veckoresumé:

Mån: Styrka rygg, axlar, triceps + konditon 30min cykel intervall backe
Tis: kondition 45min cykel intervall backe + cirkelfys
Ons: Styrka ben, rumpa + kondition 30min crosstrainer backintervall (över 400 kcal!)
Tors: kondition, 45min crosstrainer (741 kcal!!)
Fre: Styrka, axlar, biceps + Spinning puls/intervall
Lör: Vila!
Sön: Kanske kanske väldigt lite kanske att det blir ett pass här men det lutar mer åt Vila! (känns i kroppen att jag behöver det, men det kan ändras fort ;) )

Kommentar: En skön vecka med givande pass. Blev dock ingen utomhuslöpning denna veckan (ett pass i veckan är målet) men jag tycker jag hunnit med så mycket annat så jag känner mig nöjd. Haft några grymma träningsdater denna veckan o det gillar jag skarpt!
Jag o V körde ett pass i måndags -grymt jobbat-, tisdagen kämpade jag med gladiatorn på jobbet genom cirkelfysen -i love cirkelfys!- o idag blir det sällskap på spinningen med en i mitt team på jobbet -skitkul!- ^^

11 veckor kvar av de hundra grymma dagarna idag o jag har ännu ett mål.. ;) Intresseklubben antecknar: Jag ska lyckas med chins!! Varför? Här snackar vi om att det krävs ren o skär styrka o den ska jag få! Men varför? För att det är så jävla coolt att lyckas med det som tjej!! O jag vill bli cool.. Haha ;)


Nästan så att jag skäms över dagens lunch som står o gottar till sig i kylen...  ><


2 kommentarer:

  1. Tack! =)

    Jag brukar smälta lite smör (12 g) och lite lite vatten i en kopp i micron, sen blandar jag med 13 g One Meal madagascar vanilla, 13 g havregryn och en nypa stevia strö. Men det funkar med vanligt socker också om man vill ha det =) Och mängderna behöver inte vara så exakta, det är bara för att jag ska veta hur många kcal det blir som jag är så exakt!

    Lycka till med chinsen! Bara att kämpa på så klarar du det snart =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för gottereceptet! Äter ju inte havregryn för tillfället pga LCHF under dessa grymma dagar så ska se om jag kan trolla o mixa lite :)

      Jag kämpar på o jag bara SKA klara det! ^^

      Radera