lördag 26 oktober 2013

5:2 metoden

 
Yepp, rubriken lyder 5:2 metoden.
Jag ska alltså testa detta o se om man kan få en lite extra push. Jag är ingen som testat massa olika dieter förutom LCHF fast det tycker jag är mer ett sätt att leva än en diet. LCHF testade jag under mina första Hundra Grymma dagar o det funkade alldeles utmärkt!
. Dock vet jag hur mycket jag saknade att kunna äta frukt o speciellt min havregrynsgröt till frukost så egentligen vart det inte alls det ultimata för min del. För där vart det faktiskt jobbigt att inte bara kunna ta en frukt när man vart i farten eller som ett snabbt litet mellanmål. Fruktförbudet vart till o med värre än längtan efter att äta godis! :)
 
Syftet med 5:2 r att man under två dagar i veckan ska äta 500kcal, fastedagaran, o på de resterande fem dagarna äta som vanligt. Eller riktig fasta är det ju inte. I alla fall inte så som jag tolkar vad fasta innebär.
Men, det är här jag har en tanke på att många gör ett big big mistake. Nämligen att fortsätta äta i samma gamla galna mönster när man har hela fem dagar i veckan att äta som vanligt o vad man vill. Visst, en extra plats för en liten gofika eller kanske till o med lite godis kommer att finnas men jag tror fortfarande på det här med måtta o sunt förnuft. Man behöver göra en förändring både mentalt o handling.
 
 
Min tanke är att testa detta precis som LCHF, ganska kortsiktligt. Man lär sig alltid något o testa kan man alltid göra. Sen kanske det här inte alls är min grej, det märker vi! :)
O jag tror att på min träningsnivå så är det ok att men kör man stenhård träning med flera pass per dag o verkligen satsa på just träningen så njaae.. Då tror jag inte att det är speciellt klokt att bara få i sig 500kcal ett par dagar i veckan.
 
Långsiktligt tror jag, poängterar att detta är min tanke, åsikt o syn på saken, att de absolut bästa är at använda sunda förnuft. För det har väl de flesta även att det spårar ibland? Kolla bara på mig, praktexemplet! Haha :P Bara man hittar tillbaka.. :)
 
Men detta är jag nyfiken på nu! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar