söndag 20 oktober 2013

Det lilla stora ögonblicket

 
Idag hände det. En vecka har gott med bra kosthållning o träning. Idag inföll det första lilla stora ögonblicket på min resa tillbaka, resultat. Vågen visade minus o jag skymtar helt plötsligt mitt första delmål där borta! Yeey! Det här känns ju skitbra! :D
 

Jag känner själv att jag har helt annat fokus än tidigare. Jag står denna gång helt stadigt med båda fötterna på jorden o inte alls den pressen som jag haft på mig själv innan o allt känns bara så balanserat. Inga förbud, jag väljer att låta bli o för att jag kan! För jag vet själv vad som får mig att må så där förbannat bra just nu. Nu gör jag bara det som känns allra bäst för mig. Det som får mig att allra bäst! :) 

Mina morgonpromenader är äntligen i full gång o de ger mig verkligen mycket tillbaka. Att det lilla kan göra en så stor skillnad. Jag är piggare hela dagen igenom. Det blir godare att äta frukosten då man hinner bli så där härligt hungrig. Lite skillnad från när man direkt stiger upp ur sängen o äter. Inte alls lika njutbart! :) O kroppen känns bara rent allmänt så mycket bättre.

O denna resan med en slutdestination som en gång för alla ska styrka både mitt självförtroende o självkänsla är extra pushande o rolig då jag har min alldeles egna hejarklack som kommer med heja-rop o pepp på vägen. Ni hjälper mig något enormt! Redan nu har både självkänslan o självförtroendet sakta klättrat lite uppåt. Tack till er! :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar