tisdag 22 oktober 2013

Guldfiskens dag

 
Ja denna dag går inte direkt till historien.. Haha :) Skulle kunna tillge denna dagen till alla fina guldfiskar vi har i världen med ett närminne som en ärta, om ens det. En liten couscous kanske? Haha ^^
Har haft en dag fullspäckad med "Ja just det ja!"-moments. Kaos... Det första "AHA!" är när jag kommer på att jag glömt fixa mellanmålet till jobbet samtidigt som jag håller på att packa träningsväskan inför kvällens träningpass ungefär fem minuter innan jag verkligen behöver cykla hemifrån för att hinna till jobbet. O det gör det inte lättare att jag började en timme tidigare idag pga morgonmöte så skärpan uppe i hjärnkontoret är liksom inte på topp redan här... :P Får med mig en portion kesella med funlight-jordgubb o frysta hallon. Skitnöjd är jag ju här för att jag kom ihåg detta. Men den lilla glädjen höll inte i sig länge. Direkt när jag kommer till jobbet kommer nästa stora "AHA!" Fick jag verkligen med mig träningsbrallorna? Hmm... Svar på det: Nej! Sååå typiskt när kvällen pass börjar 18.30 o jag slutar 18.15. Inte en chans i världen att jag hinner hem emellan för att hämta träningsbyxor. Får en helt briljant idé. Springer bort till HM på lunchen. Fixat! ;)
 
Dagens kap o räddare i nöden. 199kr. Perfa! :)
 
Såhär har dagen sedan löpt på med flera andra "AHA!"-det-ska-jag-ju-göra men de är inte värda att nämna. Jag är trött nu... Haha ;)
 
Direkt efter jobbet o med det nya träningsbyxorna i väskan cyklar jag bort som en idiot till Friskis för att hinna i tid till kvällens Cirkelfys. 18.29 går jag innanför dörrarna till salen o pustar ut. Uppvärmd o redo! :P
Kvällens pass vart väl sådär om jag får säga min mening. Lite knasigt o inte alls sådär 110% som det bruka vara. Svettigt -javisst, men jag vill ha det där lilla extra jobbiga.. :) Men men, gjorde så mycket bättre ifrån mig efter gruppasset när jag kilade in på gymmet o körde triceps o axlar som jag egentligen tänkte försöka hinna med imorgon antingen innan eller efter spinningen.
Övningar:
Axelflyes
Triceps bakom huvudet med hantel
Axellyft sida/fram
Tricepskickback med hantel
Tricepspress i cable
Dips på bänk
Drag mot hakan

Jag får väl vara glad över det lilla o faktiskt inse att det finns någonting kvar under det där mjuka, sladdriga fluffet efter allt tidigare slit.. Det är ju inte helt borta så nu ska jag göra mitt bästa för att sluta leka kurragömma med det lilla som finns där! :)
Come out, come out, wherever you are! ;D
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar