måndag 5 november 2012

En bra dag...

 
Blev en ännu bättre dag!
 

Började dagenabsolut bästa sätt: en regnig morgonpromenad! Jag bara älskar när man är ute när det regnar, med rätt kläder då förstås! Men jag får nog ta o spraya kläderna med ett nytt lager impregnering då det vart på gränsen till att jag vart genomblöt när jag kom hem efter en 50-minutera rask promenad. Lånade hjärtats keps i smyg för att slippa får regndropparna rakt i ögonen så man slipper kisa. Fast jag får nog ta o skaffa mig en egen keps för jag tyckte för en gångs skull att jag klädde mig i den! Haha :D Gör väl ingenting om man känner sig lite extra fin även om man bara ska ut på morgonpromenad? :)

 
 
Efter den blöta starten på dagen vart det dags att ta tag i skolan igen. Har prioriterat bort den lite i helgen då jag inte orkat efter ruskveckan som vart! Hemtenta, duggan o saltentan i kemin! Tog med all rätt ett litet minilov över helgen.. ;)
Efter några timmar med kemin vart det dags för belöningen! O som jag längtat!.. Kunde knappt sova i natt o ville egentligen dit redan igår men idag vart dagen för återkomsten på Friskis o Svettis o jag har aldrig mått bättre! Haha Trots att det vart flåsigt värre på crosstrainerns intervallprogram programmerat på 30 minuter så vart jag helt extas i både kropp i knopp! :) Men jag ska inte ljuga, det vart jobbigt.. :)

I ❤ Mondays!..
 
 
Sedan skickar världens bästa storebror att han ska hem till Karlskrona över helgen o frågade om inte jag också kunde komma ner så att vi kunde ut o äta med pappsen som back in the days! O självklart ska jag ner o kramas lite! O så blir det faktiskt ännu bättrebästiscarro är ledig så då får man även träffa henne! Yeey!
O så måste jag bara åka förbi o krama mammsen också!
Ibland är det faktiskt skönt att bara få ses även om bara för en kort stund o ge en kram till dom man tycker mest om i absolut hela världen.. Jag lever ju med min själsfrände o han kan nog behöva en pause från allt klämmandes o kramandes men dock bara för en pyttestund! Haha ^^ Jaa jag är helt galet beroende av hjärtat.. Han är min guldklimp som lyser upp min vardag endast med hans närvaro o helst hade jag velat krama om honom 24/7! ❤
Men det går ju inte... ;)
 
 
Men tror ni jag vart färdig med dagens höjdpunkter här? Nej nej.. ;)
Precis innan jag skulle låsa dörren o bege mig till Friskis ringde någon på ett nummer som jag inte kände igen men missade först samtalet då min cp-mobil måste användas med headset för att jag ska höras o självklart hade jag inte detta isatt o preciiiiis när det vart färdigmonterat o jag skulle svara så sa det bara klick! -fan med!..-
Låste upp dörren, gick in o ringde upp numret o det vart från ett ställe jag sökt jobb! Hej hej pirret i magen! Pratade med en trevlig kille som infade att chefen satt i samtal men tog mitt namn o nummer så att hon kunde ringa upp. Jag tänkte direkt att hon antagligen inte ringer då man en gång missat samtalet så brukar det inte vara så prioriterat att återkomma igen.. Så jag går ut igen o låser dörren men denna gången med headsetet redo just in case o efter några sekunder så ringer det! Tjii fick ja! :)) Blir uppringd av en minst sagt lika trevlig tjej som kille som jag tidigare pratat med o man blir ju alltid lite nervös när de lägger fram att det är chefen man pratar med o jag tyckte min röst började darra lite! What?!.. Haha ;) Bara det inte märktes.. Haha :) Så på fredag ska jag infinna mig på plats för en arbetsintervju! Yeey!! Vilken dag!! :D
 
 
Med detta positiva i bagaget för idag kan ingenting förstöra min positive spirit så jag sätter mig åter igen med skolböckerna innan jobbet kallar med ett leende på läpparna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar