fredag 30 november 2012

I´m sooo sorry guys!

Jag får be om ursäkt för frånvaron här på bloggen...
Men ibland finns det varken ork eller tid över för att sitta ner o pusta ut o dela med mig av min vardag till er.
Har inte haft så mycket att dela med mig av heller för den delen då jag knappt haft någon motivation för varken träning eller kost för tillfället. O jag vet exakt hur jag funkar: Tränar jag inte så sköter jag inte heller kosten men tränar jag så låter jag kost o träninghand i hand. Svårt att förklara men jag får upp motivationen som ett spjut när jag väl kommer igång med träningen... Så det har inte vart något vidare de senaste veckorna.. Har inte heller känt mig förtjänt att gå till gymmet då jag nästan alltid känner lite skuld o dåligt samvete över det o tänker att jag borde lägga denna tid på skolan istället.. O att bygga träningenskuld o dåligt samvetet är absolut den dåligaste byggklossen du kan tänka dig!.. O detta är nånting som också påverkar min sömn på ett negativt sätt o som gör så att jag aldrig känner mig riktigt utvilad. Det är tufft, det ska jag inte ljuga om eller förneka! Får se hur jag kommer göra med skolan framöver.. Att jobba heltid på nya jobbet from måndag o samtidigt studera heltid på distans som trots distansen kräver tidsbestämda möten o gruppövningar lite när som helst som sätter käppar i hjulet för mig.. Jag har ju som alltid en plan-B vad som än händer.. O just nu saknar jag bara att kunna få ta mig tid till mig själv o göra det som jag trivs o älskar allra mest! Träna, umgås o njuta av livet..

Nuff said!
Nu vet ni iallafall hur det ligger till o kanske kan ha lite överseende o jag försöker blogga så gott jag kan!
Från det negativa till det positiva! :D I o med nya jobbet o nya jobbtider vilket är ett steg nämre kontorstiderna som jag går runt o drömmer om så kommer jag o Mia ha våra träningsdater allt oftare o jag älskar det!
Inga sena kvällar till 21, stänger butiken gör vi klockan 18 o på lördagar jobbar man 10-14 om man inte är ledig. Ledig söndagar, röda dagar o storhelger. Detta är guldigt! :)
Tänk bara alla roliga pass man kommer att kunna gå på nu!
Woohooo!! :)
O jag tycker redan motivationen har kryddats lite efter denna veckan för att nå vårt slutmål, beach 2013.. ;) Tack Mia! :)
 
Tog mig motvilligt till gymmet idag men körde grymmaste benpasset innan ett IW-pass. Låt mig presentera fröken Svettpärla! Haha ;)

Träningsresumén V.48

MÅN: Morgonpromenad. Styrka ben/rumpa + kondition spinning-puls/intervallpass
Övningar:
Superset:
Benböj med skivstång
Höftlyft med medicinboll mellan knäna

Utfallsgång med kettlebells
Höftlyft med pilatesboll
Benspark maskin
Liggande benböj maskin
 
TIS: Vila!
 
ONS: Morgonpromenad. Styrka biceps/triceps/axlar + kondition spinning-puls/intervallpass
Övningar:
Superset:
Bicepscurl med skivstång
Drag mot hakan med skivstång
Superset:
Kickback triceps
Axelpress med skivstång
Superset:
Bicepscurl kabelmaskin stång
Flyes

Pushdown kabelmaskin stång
 
TORS: Styrka rygg/mage
Övningar:
Mage med pilatesboll
Raka marklyft med skivstång
Benlyft på bänk

Superset:
Smal rodd med skivstång
Bred rodd med skivstång
Superset:
Rygglyft med viktplatta
Mage sidlyft med vikt
 
FRE: Morgonpromenad. Styrka ben/rumpa + kondition IW-pass
Övningar:
Superset:
Benböj på upp- o nervänd bosu 3x15
Jägarvila 3x45sek
Superset:
Djupa benböj på stepbrädor + kettlebell
Höftlyft med stepbräda
Superset:
In- o utsida lår maskin

Benpress maskin
 
LÖR: Vila!
 
SÖN: Morgonpromenad. 90min spinning-kombi/skivstångspass
 

Pga julbaket så har det åkt ner både en o annan lussekatt o alldeles för många knäck o rocky roads. O jisses vad gott det är! Haha :) Men nu har man smakat o därmed också stillat suget... :)
 
För att få upp motivationen så måste jag sätta upp mina delmål nu inför Beach 2013. Det är ca. 7 månader till slutmålet o innan dess ska jag mellanlanda på just delmålen. Första målet blir helt klart att gå ner ett par kilo, inte mer. Känns dock extra svårt nu över julen men det behöver banne mig inte vara så jäkla svårt! Visst, ta julfika när det bjuds på det men med måtta o jag behöver ju inte göra som nu att jag tar en lussebulle varje dag o stoppar i kakhålet bara för att det finns tillgängligt här hemma.. Hinner ju tröttna på det goda innan ens julen kommit! Haha :)
Det är dags att planera kosten, o nej det är absolut ingen diet men jag kommer medvetet välja nyttigare alternativ. Kommer köra på med fullkorn o lite mindre kolhydrater, det räcker för mig. O som ni säkert vet är det otroligt svårt att bygga muskler samtidigt som man vill gå ner lite i vikt så därför ska det läggas upp en träningplan för kommande månader. Kommer antagligen börjar med lite mer gruppass för konditionens skull för att sedan lägga in mer o mer styrketräning innan vi till sist kör på riktigt tungt! O detta med sällskap av min testpilot Mia såklart! Can´t wait!! ^^
Måste se till o träffa Mia också så att vi kan gå igenom våra mål, göra det realistiskt o sen går startskottet, vilket jag hoppas är väldigt snart! :)
 
Slutmålet är som sagt Beach 2013 o jag nådde mitt mål med Beach 2012 men detta målet ska bli något vassare har jag bestämt... :) Den som lever får se vad jag menare under kommande månader där ni kommer att kunna följa både mig o testpiloten Mia.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar