måndag 12 november 2012

Nöjdaste

 Nöjd!

Ja det kan man lugnt säga om dagens träning. Eller dagen över huvudet taget
 Började som vanligt med morgonpromenaden o jag ville egentligen ligga kvar i sängen när klockan ringde 06.00 o det vart bäcksvart ute men så kom fröken Envis på besök även idag o rullade ut mig från sängen o jag är ju lika nöjd varje gång jag kommer hem från dessa. O hungrig!
 
Jag älskar verkligen att chillamorgonkvisten o äta god frukost o njuta lite av stunden med nybryggt kaffe som värmer hela kroppen. Sen är jag redo för dagen.. :)
Hade glidarpasset på jobbet idag så slutade innan lunch, lyxigt jag vet! O det vart skönt också.. Planerade en liten powernap men jag har så svårt att bara varva ner o lägga mig o somna, o när jag väl lyckades somna vaknade jag av den där förbaskade lövblåsaren som terroriserade mig i somras/våras!.. Gaaaah!! Men jag tog det som ett tecken att nu är det dags att stiga upp sömntutan o då vart det pluggeliplugg som gällde några timmar tills jag vart hungrig o ställde mig att laga middag o matlådor. Hemmagjorda biffar med ugnstekt potatis o morötter o brunsås. Det är en favorit bland någon här hemma.. ;) O det är ju både enkelt o gott! Mums!
Sen väntade jag bara på att klockan skulle slå 18.30 o dagens efterlängtade benpass stundades!
Hade date med Mia o vi mosade benen ganska bra!.. Jag sitter just nu i soffan o ha efterskalv i benen! Haha ;D

Vi körde dessa övningar:
Höftlyft med 3kg viktboll + benböj med hopp -Supersetade
Enbensböj bosu
Benböj med skivstång
Ut- & insida lår maskin

 
Svettigt värre o man har bevis på ett grymt bra pass! :)

O inte nog med det! Efter styrka vart det dags för ett spinning-puls/intervallpass med våran favorit Börje! Han är bara bäst alltså! Haha Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför han är så förbannat bra men han är bara en sån härlig person som man blir glad av o framför allt peppad av! Hans pass är helt klart favoriten! ^^
Men fy sjutton vad folk det vart på gymmet! På tal om nåt helt annat.. Haha Fullsmockat alltså! Fast jag o Mia är inte direkt rädda för att ta plats, bara att försöka pussla ihop de få fria ytorna som finns o ockupera det man använder för stunden make it work så går det fort också, sen är det klart! :)
 
After-worken.. ;)
 
Laddar nu batterierna med en macka av proteinbröd med sallad, ost o pepparsalami o så ett näst intill övermoget päron som är det godaste.. ;) O så smakade jag även Fitnessgurus proteinbar o den får helt ok betyg, tummen upp! :)

Nam nam..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar