måndag 26 november 2012

It's alive!

 

Helt otroligt hur denna orkidée lyckats få nya knoppar efter att bara ha vart två torra grenar! Haha :D Gröna fingrar är ingen egenskap jag består tyvärr men det kanske vänder nu?! ;)

Igår sa jag att jag redan hade smygstartat att bättra mig med kosten men så duktig vart jag inte. Eller det höll tills jag kom hem.. ;) Efter jobbet sen blev det en skål med gammeldags vanilj toppad med nougatsås.. Mmm det vart precis så gott som det låter! Haha ^^
Shame on me..

Well well, måndag idag o ikväll ska det tränas igen! Wiiieeee!!
Ben o rumpa får bli veckans första styrkepass innan ett pass spinning-puls. Jag tror till o med det är min hjälte Börje som har passet ikväll! :D

Julen närmar sig med stormsteg o jag vill göra det riktigt julmysigt hemma detta året. Stjärnor, blommor, några söta tomtar o till o med kanske julgardiner. Dock inget plottrigt för det är det värsta jag vet! Haha :) O så vill jag baka också.. Otippat?! ;) Lussekatter o kanske lite julgodis? Ska absolut inte försöka hitta nyttiga o goda ersättningsrecept för det finns typ inte så det blir originalbak med både vetemjöl o socker! Det är trots allt bara jul en gång om året.. :) Så så får det bli! ^^
 
 
Gjorde en egen flingblandning häromdagen som vart godaste gott!
Pumpakärnor
Solrosfrön
Tranbär
Gojibär
Valnötter
Thats it! Ibland är det enklaste det godaste! :)
 
Kanske den finaste flingblandningen också? :)



2 kommentarer:

  1. Madde S L med världens ogrönaste fingrar26 november 2012 kl. 19:00

    Orkidéer är ju så fiffiga att när de har tappar sina blommor ska man 'glömma bort' dem för att de ska blomma igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du ser! Jag skötte mig alltså helt exemplariskt dock helt utan min vetskap! Haha ;))

      Radera