tisdag 6 november 2012

Wierd


Hade en riktigt konstig dag igår! Den vart verkligen helt kanon o som jag sa igår så började den redan bra o blev bara bättre. Men det som kändes knas vart jag..

Har känt mig lite lustig sedan i lördags. Då trodde jag att jag kanske vart lite minibakis efter svärföräldrarnas visit i fredags med plankstek o B.I.B:en med rödtjut men tycker den borde vara över vid det här laget! Haha :) Jag är nojjig att jag håller på att bli sjuk o jag väljer bestämt att vägra detta! Jag vill inte! För det är det tråkigaste som finns!.. Jag strejkar!
O oftast brukar jag faktiskt få min vilja igenom tack vare min inbitna envishet att vägra sjukdom så slipper jag den också. Oftast! Typ som Lotta på Bråkmakargatan när hon ska ta sin hostmedicin:

"Det är mycket som hon inte vill, Lotta. Medicin vill hon inte ta, fast hon måste när hon är sjuk. I förra veckan, då hade Lotta hosta och då ville mamma att hon skulle ta hostmedicin. Men Lotta bara knep ihop munnen och skakade på huvet.
- Du är lite dum, Lotta, sa Jonas.
- Jag är inte lite dum, sa Lotta.
- Jo, för du vill inte ta hostmedicin, då är du dum, sa Jonas. När jag måste ta medicin, då bestämmer jag mej bara för att ta den, och så tar jag den.
Då sa Lotta:
- När jag måste ta medicin, då bestämmer jag mej för att inte ta den, och så tar jag den inte."
 
Lite samma stil som jag kör! Haha ;)
När jag känner mig lite krasslig då bestämmer jag mig för att det inte ska bli värre, i värsta fall sjuk, o så blir jag inte heller sjuk! I de flesta utav fallen.. :)
Envis som en gammal get vart det ja.. ;)

Det bästa utav allt är att sockertoppen Jenny säger att det strålade om en på jobbet! O jag som kände mig helt flummig, mer än vanligt! Haha ;) En bra dag som sagt fast även lite knasig.. :)
Kanske berodde på den härliga känslan efter återkomsten på Friskis? :)

Veckans inplanerade grupp-pass! Är fasiken så mycket roligare än att stå på crosstrainen.. Haha ;)
 
Är idag inne på tredje braiga dagen med kosten, dvs ingen Marabouchoklad.. ;) O jag känner mig redan bättre o fräshare i kroppen! Nu ska jag bara se till att det håller i dig också så att det går åt rätt håll. Lättare sagt än gjort? Absolut inte! Här är det inget snack utan mycket verkstad! :D Det hela gör det lite enklare att jag typ förätit mig på gotte (för tillfället!) så minsta tanke på det känner jag en liten usch- o fykänsla.. Blää!.. Men!
 
Belöningen på denna drömstart kommer till helgen då jag ska äta en gooood dubbelmacka med sallad, salami, några feta skivor brieost o rödlök! Det är jag sugen på av allt! Haha ;D
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar