lördag 10 november 2012

Helgträning...

 
Har konstigt nog gått från att hata det till att älska det!
 
Innan IW-passet laddade jag upp med kaffe o en proteinsmoothie för att ha nånting i magen. Har svårt att tränatom mage då jag lätt blir illamående o ibland även lite yr då. Bättre att ta nåt litet så har kroppen nånting att jobba med också! Speciellt efter att jag vart ute på en morgonpromenad innan också då man vart igång en hel timme.

Idag tog jag också äntligen tummen ut o köpte mig en egen vattenflaska så att jag hela tiden slipper använda Victors o inte behöva vara nojig att jag ska glömma den nånstans. För det är ju precis det jag gjort med mina två förra vattenflaskor.. Oopsie!.. ;)
Snygg kombo det blev idag också! Börjar jag bli en sån där som gillar rosa?.. Vill varken förneka eller erkänna! Haha :) Jag gillar ju färgglada saker, precis som skator gillar allt som glänser o skimmrar! Hahaha O att det blivit just rosa är nog bara ett sammanträffande.. Bryter ju av med mina röda strumpor.. ;)
 
Körde ett Indoor Walkning baspass då det inte fanns några andra roliga pass idag. Men bara för att det är ett baspass behöver det inte betyda att det inte är jobbigt! För det blir ju faktiskt va man gör det till.. Så jag körde på med motståndet o körde på som fan! Pheeew!..
Jag har väldigt svårt att köra "lugnt" när jag tränar o även om jag ställer in mig på det så vänder det så fort jag sätter igång! Jag blir så jävla peppad när jag tränar o det märktes rejält när jag körde mitt första spinning-puls/intervallpass i veckan efter 6 veckors vila. Där hade jag inställningen att ta det lugnt med tanke på att jag inte rört mig i onödan under vilan! Haha Men det blev ju helt tvärtom! ;) Körde på som vanligt om inte mer o det fick jag ju betala för efter passet när man känner sig helt slutkörd o illamående! Haha Så även om jag försöker ta det lugnt så går det inte.. Jag blir för sporrad! :)
 
O nu belöningen.. ;)
 
Smakade precis så som den ser ut att smaka!..
 
Gick förbi Maxi på hemvägen från morgonpromenaden o handlade allt för min efterlängtade smörgås! Haha Vilka konstiga cravings man kan få.. ;) En fördel är att jag inte haft något sötsug alls på gotte, det vill säga godis, choklad eller andra sockerbomber. Kanske borde föräta mig på godis oftare? Haha Jag har ju perioder som jag vet att jag skrivit om tidigare, somnär jag äter ganska mycket ägg för exempel. O helt plötsligt kan det vända o bara tanken på ägg får det att rycka i kräkreflexerna! Haha O precis en sån period har jag nu med godis o annat sött. Men det gör mig absolut ingenting! :)

4/11 VS 10/11
En liten formcheckarmarna efter en veckas träning. Ska tillägga att jag inte styrketränat armarna någonting alls denna veckan men här ser ni vad konditionsträning kan göra. Snart ska jag ta o försöka bygga upp lite igen för kör du enbart kondition så kommer du tillslut förbränna musklerna o det är ju det sista man vill.
Så är det så att du kämpar på cykeln, crosstainerna, trappmaskinen, löpbandet eller annan kondition för en Kardashian-ass får du nog ta o tänka om lite. För att bygga upp/lyfta the hump behövs styrketräning o framför allt tung styrketräning! Många är rädda för att man ska få bamselår om man tränar tungt men det funkar inte riktigt så. För att kunna bygga såna ben eller bygga såna muskler över lag som man ser på rejäla fitnesstjejer behöver du äta punkt o pricka efter ditt planerade matschema med rätt antal kalorier, proteiner o fetter o träna nåt så djävulskt. Alltså inte bara ett pass per dag utan här handlar det om galet många pass i veckan, inte som vi vardagsmotionister som kör måndag-fredag en gång per dag o kör igenom kroppens alla muskler en max två gånger per vecka. Det är inte möjligt att bygga den muskelmassan om man inte är extrem!
Så sluta vara så rädda för vikterna!.. ;) Hörde jag Beach 2013?! ;D
 
Nu kör vi! :)

2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Jag brukar ibland vara inne och kika hos dig, tack för tipset om P-Pulver, jag får testa det (då jag på läkares inrådan ska köra "vanlig" mat, så får vi hoppas på att Los mage klarar det)

    Var bara tvungen att kommentera ang färgen rosa. Jag är likadan, helt plötslit faller jag OFTA för rosa, något jag aldrig gjort innan...Knäppt;)
    Ha det fint!
    Kram/Jossan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul o höra! O varsågod! Rekommenderar helt klart smakerna skogsbär/vanilj o jordgubb/vit choklad då du kan göra massa gott med dom utöver goda proteinshakes, bland annat pannkakor som smakar himmelskt! ^^

      Mm jag vet inte vad jag ska säga! Kolla bara in färgen på bloggen! Haha ;D
      Ha det bäst! Kram!

      Radera