fredag 16 november 2012

Från en helt vanlig torsdag

 
Till en lyckotorsdag!
 

Kommer ni ihåg att jag berättade om arbetsintervjun som jag vart på för exakt på dagen en vecka sedan?

Jag fick jobbet!! ^^ Släng o dra, kom o nyp mig! >< haha

Jag är såå fruktansvärt glad för detta o det har inte riktigt hunnit sjunka in än.. O som titeln lyder på bloggen så är jag faktiskt lite stolt över mig själv! Make yourself proud...
 
Oförskämt att vakna såhär tidigt!..
 
Från en torsdag som började mindre bra med alldeles för lite sömn som resulterade i en alldeles för trött kropp, inställd träning efter att ha lyssnatkroppen som bad mig om vila o ett inte så efterlängtat kvällspassjobbet. Dagens höjdpunkt vart liksom min gyrossallad som jag visste stod i kylen o väntade på mig! Haha ;)
Klockan vart strax efter 17 o jag hade gett upp för dagen tanken på att de skulle höra av sig om man fick jobbet eller inte o hoppades helt enkelt att de skulle ringa imorgon, fredag med besked. Lämnade mitt headset till mobilen på jobbet o kilade hemåt på rasten för dagens höjdpunkt, maaaaat! Mat i all ära, i love food! Äta bör man annara dör man!..^^ Så helt plötsligt händer det likt en Trisslott-reklam, det ringer från ett Kalmarnummer o jag sätter hjärtat i halsen o pulsen stiger över 200 o jag säger högt: -"F*ck, mitt headset!!" (ligger kvar på jobbet..) o jag missar samtalet.. Men som räddaren i nöden så hämtade jag ju ut min nya iPhone bara dagen innan o där har vi ju ett splitter nytt headset o jag ringer upp snabbare än blixten med en nervös känsla i magen samtidigt som jag vågar hoppas.. "Ok nu kommer domen, bring it!"

Fr.o.m 4/12 har jag nu en heltidstjänstForex bank!! :D
No more sena kvällar till 21, bye bye storhelger o röda dagar, välkommen 5 veckors berättigad betald semester!
Jag är så löjligt glad just nu o jag har inte riktigt smält det hela men jag ser verkligen fram emot det nya jobbet med nya utmaningar o nya möjligheter! O något av det absolut bästa, att få lägga headsetet åt sidan o slippa sitta i telefon o prata med en datorskärm hela dagarna för att äntligen få möta kunder face to face!
My dream coming true! ^^ Men fy sjutton vad jag kommer sakna mina goa kompisar o min chefjobbet!! Fast det är nog det enda jag kommer sakna för det är verkligen enbart dom som gjort att man haft kul på jobbet trots allt! Tack för allt fina ni!!
Ni är bäst!!
 
Det vart med en lättnad som jag lämnade in min uppsägning o tack vare bästa chefen hjälper han mig så att jag kan börja den 4/12, utan problem. Du är guld värd!!

Inte för att det behövs men hjälper lyckoruset på traven med något av det bästa jag vet! Svett, mjölksyra o träningsvärk! Eller vänta lite nu, been there done that! ;)

 
Träningsresumén V.46

MÅN: Morgonpromenad. Styrka ben/rumpa + kondition 1h Spinning-puls/intervall
TIS: Morgonpromenad. Styrka axlar/lite rygg + kondition crosstrainer 20min (tunga!!) backintervaller
ONS: Morgonpromenad. Styrka biceps/triceps + kondition 1h Spinning-puls/intervall
TORS: Morgonpromenad. Vila!
FRE: Morgonpromenad. Styrka ben/rumpa + kondition crosstrainer 20min intervaller
LÖR: Vila!
SÖN: Vila!

En bra vecka med träning trots den ofrivilliga vilan i torsdags men man måste som jag alltid säger; Lyssna kroppen!
Får väl dra till med en formcheck snart också men just nu hinner jag det inte! :) To be continued...
 
Dags att packa inför malmötrippen! :))
Helgen kommer gå i segertecken tack vare detta underbart fantastiska besked! Jag, Carro o Fia ska ner till Malmö o hälsa på Feffan med crew, äntligen! Fredag till söndag o det ska bli superkul! Dock är jag så fjantig att jag redan saknar Victor.. Haha ;) Men det är inte svårt att sakna denna vackra! Mmmmmmmwah!!

Ja jag är lycklig, ja jag är lycklig, ja jag är lycklig måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag! Ja jag är lycklig, ja jag är lycklig, ja jag är lycklig hela veckan lång!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar