torsdag 30 maj 2013

Baksida lår o skämskudden!

 
Jag o Recoveryn...
 
Tidigt förstapass idag. Hade egentligen kunnat vänta o ta ett dubblpass med kvällens IW-pass efter jobbet men kan vara skönt att slippa stressa från jobbet o faktiskt känna att man har tid om det nu skulle gå över tiden något.. Sen tycker jag att jag orkar mer när jag delar upp träningen såhär. Inte mig emot då jag inte direkt är någon sjusovare... ;) Så det  blev ett lika svettigt som effektivt benpass o här vart mitt upplägg:

Breda squats med Mr Smith
Sittande bencurl i maskin
Liggande bencurl i maskin
In- o utsida lår maskin

Fokusbaksida lår alltså. Tungt! Körde fler set denna gången jämfört med min standard med tre set. Därav något färre övningar. Körde fem set o maxade till jag absolut inte orkade mer. Vilket också kändes när jag skulle gå ut från gymmet då det såg ut, med tanke på min gångstil, att det hänt en liten olycka in my pants.. Haha ^^  Men det är inte här som dagens skämskudde kommer.
Utan det är när jag sitter i sittande bencurlen, näst sista setet o det är riktigt tungt! Jag trycker mig bakåt i sitsen för att få så rätt position som möjligt trots att det är så tungt o rätt vad det är så händer det..!
Precis när det går förbi en kille, ska säga att det är ganska tomt på gymmet vid den här tiden om man jämför mot kvällstid, men just i detta ögonblick som jag får sällskap i rummet längst in på Friskis o jag tar i för kung o fosterland så kommer det världens pruttljud!! O nej det är inte jag som släpper väder utan min svettiga armhåla som squeezas mot sidfläsket
Killen låtsas som ingenting fast jag vet att han hörde. O jag låtsas som ingenting.. Vart liksom omöjligt att undkomma o han hade heller inga snäckor i öronen med musik.. O i detta moment önskade jag så att Mia vart med mig för då hade man kunnat säga sanningen om armhåleprutt o skoja bort det lite men skulle jag helt plötsligt börja komma med den "bortförklaringen" till denna dude hade han ju inte trott på mig för en sekund! Haha :D Så jag hoppas i förnekelsen att han inte hörde trots allt.. ;D

Idag ger jag mig lite extra cred efter att jag kunnat låta bli denna underbara chokladen som legat i kylen efter söndagens inköp. Har inte vart sugen så då har jag också låtit bli! Heja mig! :)
 
p.s Det verka bli så här fula inlägg när jag bloggar från mobilen.. What to do?... d.s
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar